سیاست دستگاه قضایی کاهش ورودی به زندان‌ها و افزایش خروجی از آن‌هاست

17:32 - 04 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۸۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه سیاست ما کاهش ورود به زندان‌ها و افزایش خروج از آن است، گفت: باید تلاش کنیم هم نرخ بزهکاری را کاهش دهیم و هم کمترین استفاده از مجازات حبس در محاکم را داشته باشیم.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی این استان اظهار کرد: این شورا، ظرفیت خوبی برای حمایت از مدیران و دستگاه‌هاست که می‌تواند دست مدیران را در حل مشکلات آن‌ها بگیرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نهاد‌های نظارتی که وظیفه اصلی آن‌ها نظارت است از مشکلات آگاهی و اشرافیت خوبی به آن‌ها دارند؛ لذا در حل آن‌ها هم می‌توانند اثرگذار باشند.

عتباتی در ادامه به موضوع زندان‌های این استان که دستور اصلی جلسه بود پرداخت و گفت: سیاست ما کاهش ورود به زندان‌ها و افزایش خروج از آن است؛ به این معنی که باید تلاش کنیم هم نرخ بزهکاری را کاهش دهیم و هم کمترین استفاده از مجازات حبس در محاکم را داشته باشیم و از ارفاقات و تاسیسات قانونی برای آزاد سازی زندانیان مستحق، خصوصا آن‌هایی که فاقد سابقه کیفری موثر هستند و از مجرمین خطرناک و شرور نیستند و امکان اصلاح و باز پروری آن‌ها وجود دارد، بهره بگیریم.

در ادامه جلسه محمدی مدیر کل زندان‌های استان آذربایجان غربی نیز گزارشی از نیازمندی‌ها و احتیاجات زندان‌های این استان ارائه کرد و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد که اعضای جلسه پس از تبادل نظر و بررسی دقیق موارد، تصمیماتی در این خصوص اتخاذ کردند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه و سرپرست سازمان بازرسی کل استان آذربایجان غربی هم به بیان مطالبی در خصوص موضوع جلسه پرداختند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *