کاربران با چه هدفی قدم به دنیای رسانه‌های اجتماعی می‌گذارند؟

17:07 - 03 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۸۱۱
رسانه‌های اجتماعی کارکرد‌های مختلفی دارد که با شناخت صحیح آن‌ها می‌توان به درستی در محیط آن قدم گذاشت.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت:  وقتی می‌خواهیم به مکان ناشناخته‌ای ورود کنیم قدم اول تفکر و تأمل است. فضای حقیقی و مجازی هم فرقی در این زمینه ندارند. در شبکه‌های اجتماعی هم همین قاعده وجود دارد. دانستن بعضی از موارد مانند انگیزه ورود کاربر‌ها به این محیط به شناخت بهتر این مکان پرجمعیت کمک می‌کند.

در اینجا با برخی از کارکرد‌های رسانه‌های اجتماعی آشنا می‌شویم: سازماندهی انواع گروه‌های اجتماعی مجازی، تبلیغات هدفمند اینترنتی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی، تسریع ارتباطات فرهنگی، اشتراک‌گذاری علاقه‌مندی‌ها، گفتگو با کسانی که علایق مشترک دارند، اشتراک سریع و آزادانه اخبار و اطلاعات، افزایش قدرت تحلیل و تقویت روحیه انتقادی، امکان عبور از مرز‌های جغرافیایی و آشنایی با افراد، جوامع و فرهنگ‌های مختلف، امکان بیان ایده‌ها به‌صورت آزادانه و آشنایی با ایده‌ها، افکار و سلیقه‌های دیگران، کارکرد تبلیغاتی و محتوایی، افزایش سرعت در فرایند آموزش و ایجاد ارتباط شبانه‌روزی بین افراد و... همگی از کارکرد‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که شما با شناخت آن‌ها می‌توانید برای قدم گذاشتن به این محیط تصمیم بگیرید.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3311204_725.mp4']

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *