لزوم مساعدت و تعامل زندان‌ها با مقامات قضایی جهت استفاده هرچه بیشتر از تٱسیسات حقوقی

16:23 - 03 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۷۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان زندان‌ها بر لزوم مساعدت و تعامل زندان‌ها با مقامات قضایی جهت استفاده هرچه بیشتر از تٱسیسات حقوقی تاکید کرد.
- محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سفر چند روزه خود به استان گیلان و در دیدار رئیس کل دادگستری گیلان بر لزوم مساعدت و تعامل زندان‌ها با مقامات قضایی جهت استفاده هرچه بیشتر از تٱسیسات حقوقی تاکید کرد.

وی در این دیدار با بیان اینکه زندان‌ها باید تعامل خوبی با مقامات قضایی داشته باشند، افزود: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت و رأفت اسلامی، بسیاری از زندانیان را از ارتکاب مجدد به جرم دور ساخته و هرگز نباید از اصلاح و تربیت این گروه غفلت کنیم.

منش ما در اصلاح مجرمین، اخلاق دینی با لحنی مهربانانه است

رئیس سازمان زندان‌ها سرمایه‌گذاری و صرف زمان برای بازگرداندن سالم زندانیان به جامعه پس از تحمل کیفر را ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید فرصت بازسازی تربیتی را برای زندانیان فراهم کنیم. زندانیان نیازمند مهر و محبت هستند پس با اخلاق دینی و لحن درست می‌توان یک زندانی را اصلاح کرد و مسیر زندگی را به او نشان داد؛ لذا باید راه اصلاح و تربیت را هموار کنیم.
 
بیشتر بخوانید:

حاج محمدی ماموریت سازمان زندان‌ها را یک کار فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌های مددجویان متحمل سختی‌های فراوان هستند و ماهم موظف هستیم که از این مشکلات بکاهیم و این جزء برنامه‌های حمایتی ما از خانواده مددجویان قرار دارد.

قضات می‌توانند بهترین نسخه اصلاحی و تربیتی را طراحی کنند


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *