پهپاد‌ها در مسیر جابجایی کالاها/ الگو‌های کسب‌وکار در آستانه تغییر

16:42 - 03 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۷۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
کارشناس ارشد حوزه کسب‌وکار گفت: کسب‌وکارها اگر رویکرد صادرات گرایی و کیفیت گرایی جامع را در محصولات و خدمات خود پیاده کنند می‌توان این نوید را داد که کسب‌وکارها در کشور ما از کسب‌وکارهای پایا و ماندگار در آینده خواهند بود.
مسلم خانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص چگونگی الگوهای کسب‌وکار در عصر ارتباطات، گفت: طبق گزارش‌هایی که سازمان جهانی ILO (سازمان بین‌المللی کار وابسته به سازمان ملل) منتشر کرده است جهان در حال ورود به دنیای کسب‌وکارهای الکترونیک است و کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین با سرعت بسیار بالایی در حال شکل‌گیری هستند درنتیجه الگوهای  کسب‌وکار و فعالیت در حال دگرگونی است.

این تحلیل‌گر اقتصادی افزود: به‌عنوان مثال ممکن است به‌زودی برای مبادلات کالاها در درون شهرها با الگوی جابه‌جایی کالا از طریق پهپادها مواجه شویم که این تغییر علاوه بر کاهش آلودگی هوا کاهش ترافیک را نیز به همراه خواهد داشت درنتیجه کسب‌وکارها به‌ناچار در یک میدان رقابت بزرگ با کسب‌وکارهای جهانی قرار گرفته‌اند که اگر رویکرد صادرات گرایی و کیفیت گرایی جامع را در محصولات و خدمات خود پیاده کنند می‌توان این نوید را داد که کسب‌وکارها در کشور ما از کسب‌وکارهای پایا و ماندگار در آینده خواهند بود.
 
این پژوهشگر حوزه نوآوری و کارآفرینی، در پاسخ به این‌که در آینده کسب‌وکارهای نوین به  کدام سمت گرایش خواهند داشت، گفت: گزارش‌های متعددی توسط نهادهای معتبر بین‌المللی منتشرشده است که پیش‌بینی کرده‌اند در چندین گرایش  کسب‌وکارها در آینده تمرکز بیشتری خواهند داشت. ازجمله کسب وکارهای مبتنی بر الکترونیک و هوش مصنوعی بیشتر مطرح خواهند شد.

این مدرس دانشگاه افزود: به‌عنوان مثال در حوزه لجستیک یا حمل‌ونقل خودروهای بدون سرنشین یا خود راننده و خودروهای برقی در حال جایگزینی با خودروهای موجود هستند و این پیام بسیار مهمی برای نظام حمل‌ونقل کشور ما است در حوزه محصولات کشاورزی نیز تولید محصولات ارگانیک یعنی کشاورزی سبز در حال تبدیل و ورود به جریان عمومی و جهانی است.

کارشناس ارشد حوزه کسب‌وکار در پایان با اشاره به این‌که موضوع مسائل مشاغل آینده بسیار مبسوط است گفت: صاحبان کسب‌وکارهای موجود برای حفظ موقعیت کاری باید مسلط و مسلح به اصول نوین اداره کسب‌وکارها شوند تا در آینده نیز فعالیت داشته باشند؛ و به‌طور کلی می‌توان گفت که کسب‌وکارها برای بقا باید به سمت تکنولوژی‌های جدید و تغییر روش حرکت کنند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *