تعیین تکلیف اوره یارانه‌های کشاورزی تا پایان سال/ مجموعه غدیر بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد

14:13 - 03 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۷۲۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تعیین تکلیف اوره یارانه‌های کشاورزی تا پایان سال مشخص می‌شود گفت: مجموعه غدیر بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.
- سید بابک ابراهیمی طی نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های چند رشته‌ای در حال فعالیت است.

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح گفت: در حدود یک سال گذشته در مجموعه غدیر اقدامات بسیار مؤثر صورت گرفته است. یکی از بحث‌هایی که همیشه به عنوان بحث‌های چالشی در حوزه غدیر مطرح بود بحث اوره یارانه‌ای کشاورزی است که درذیل هلدینگ نفت و گاز پارسیان که اصلی‌ترین هلدینگ غدیر است مطرح می‌شود.

وی افزود: در یک سال گذشته به جد مجموعه وزارت رفاه، سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح و مجموعه مدیریت غدیر این موضوع را پیگیری کرده است و امیدواریم با کار‌ها و تدابیری که انجام شده بتوانیم امسال این موضوع را به نتیجه برسانیم و مطالباتی که داریم را از دولت اخذ کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه مجموعه غدیر بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد اظهار داشت: البته همه ما می‌دانیم که شرایط اقتصادی کشور، شرایط خاصی است و دولت تنگنا‌ها و مضیقه‌های مالی زیادی دارد، اما در عین اینکه ما تعامل را با مجموعه نهاد‌های بالادستی داریم، اما برای احقاق حقوق سهامداران مان هم بسیار مسر وجدی هستیم.

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح بیان داشت: بحث دیگری که ما در مجامع غدیر مطرح است موضوع بازدهی دارایی هاست.

وی با بیان اینکه مجموعه غدیر برای ورود به حوزه‌های دیگر بسیار خوب پیش رفت اظهار داشت: ما در این بخش هلدینگ صنعت و معدن ما را فعال کردیم و غدیر در حوزه‌های مختلفی وارد شده است.

ابراهیمی با اشاره به ماموریت مجموعه غدیر برای بورسی سازی دارایی هایش اظهار داشت: این مسئله هم به حد مد نظر مجموعه غدیر قرار گرفته و مجموعه غدیر مجموعه عظیمی از شرکت‌های سوده، خوب و با کیفیت و سود بالا را آماده بورسی سازی دارد و اگر فعلاً آماده عرضه نشده به دلیل شرایط بازار است.

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: امیدواریم شرایط بازار سرمایه در نیمه دوم سال بهبود پیدا کند چرا که منطقا باید این بازار بهبود پیدا کند آنهم به لحاظ تمامی شاخص‌های اقتصادی که مطرح است؛ بنابراین غدیر آمادگی خود را کسب کرده و روی مطالباتش پافشاری کرده است.

وی با بیان اینکه مجموعه غدیر پرتفوی خود را متنوع کرده است اظهار داشت: همچنین باید گفت تمام شرکت‌های غدیر سودده هستند و همچنین بازدهی دارایی‌های خودش را افزایش داده و دارایی‌های این مجموعه هم آماده بورسی سازی کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه مجموعه مدیریتی غدیر پیرو شرایط اقتصادی با قدرت کارش را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: به طور کل مجموعه وزارت دفاع مجموعه‌ای است که تاثیرپذیری آن در شرایط سیاسی کمتر از سایر وزارتخانه هاست چراکه ارزیابی در وزارتخانه‌ها مبتنی بر عملکرد است.

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح بابیان اینکه عملکرد مدیریتی غدیر خوب بوده است، گفت: همچنین سود دهی مجموعه غدیر خیلی خوب افزایش پیدا کرده است و اگر بخواهیم علائمی مثل تورم و رشد نرخ ارز را کنار بگذاریم می‌بینیم که عملکرد غدیر در مقایسه با سایر هلدینگ‌های چند رشته‌ای بسیار خوب بوده است.
 
ابراهیمی در مورد طلب شرکت‌های اوره ساز توضیح داد: کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل و اقداماتی انجام شده است. طبق مصوبه هیئت وزیران اوره باید با قیمت مصوبه دولتی فروخته شود، اما سازمان برنامه و بودجه در بودجه این موضوع را نمی‌دید. این موضوع در حال حاضر حسابرسی یارانه‌ای شده و عدد آن نیز مشخص شده است، اما اینکه دولت چگونه این طلب را پرداخت کند یا باید در لایحه بودجه دیده شده و به صورت نقدی پرداخت شود یا دولت باید یک دارایی که در زنجیره ارزش ما قرار دارد را به ما بدهد. یک رایزنی هم در حوزه تهاتر با پول گاز در حال انجام است که از آنجایی که پول گاز صرف هدفمندسازی یارانه‌ها می‌شود از ظرافت زیادی برخوردار است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *