جزئیات طرح‌های حمایتی برای توسعه کسب‌وکارهای مجازی در روستاها

16:13 - 03 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۶۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که باعث ایجاد کسب و کار‌های اینترنتی در سال‌های اخیر شده است.
- بنابر اعلام روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توسعه بستر تجارت الکترونیک گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد روستا‌های استان گلستان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که باعث ایجاد کسب و کار‌های اینترنتی در سال‌های اخیر شده است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای تولید کنندگان روستایی در سال‌های گذشته یکی از مهمترین اقداماتی بود که در حال حاضر به بار نشسته است و رونق و معرفی مشاغل روستایی استان به سایر نقاط انجام شده است و با برنامه ریزی‌ها امید می‌رود به زودی با توسعه این دوره ها، رونق کسب و کار‌هایی مثل صنایع دستی، فروش محصولات کشاورزی و سایر محصولات روستایی استان را شاهد باشیم.

رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: یکی دیگر از حمایت ها، اعطای تسهیلات حمایتی به صاحبان مشاغل و کسب و کار‌های اینترنتی است که تاثیر بسزایی در توسعه کسب و کار‌های نوپا الکترونیکی داشته است.

وی اظهار کرد: از دیگر کسب و کار‌های روستایی که در حال توسعه است، دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی است که تا پیش از این با چالش‌های فراوانی روبرو بود، اما با اصلاح ساختاری انجام شده و وضع قانون جدید باعث اصلاح ساختاری شده است از طرفی حمایت‌های صورت گرفته از قبیل تسهیلات و واگذاری خدمات دستگاه‌های اجرائی زمینه توسعه و رونق این کسب و کار‌ها را مهیا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان بیان کرد: فناوری اطلاعات ابزاری است که در هر حوزه‌ای منجر به توسعه آن می‌شود و به عبارتی سرعت توسعه و رونق یک حوزه را چندین برابر می‌کند از همین رو مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با ایجاد بستر‌های لازم به دنبال توسعه زیرساخت‌های لازم برای توسعه این حوزه است تا نقش بسزایی در توسعه استان داشته باشد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *