ملاقات مردمی مقامات قضایی استان یزد با بیش از ۸ هزار نفر از ابتدای سال ۱۴۰۰

8:45 - 02 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۱۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد از ملاقات مردمی مقامات قضایی این استان با بیش از هشت هزار نفر از ابتدای سال جاری خبر داد.
حسین عباس زاده، مدیر روابط عمومی دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های کلان قوه قضائیه در شش ماهه نخست سال جاری مقامات قضایی استان با بیش از ۸ هزار نفر ملاقات کردند.

عباس زاده عنوان کرد: هدف از ملاقات چهره به چهره مسئولان قضایی، شنیدن حرف مردم به صورت مستقیم و اشراف بیشتر به مشکلات مراجعین است.

وی با اشاره به ملاقات با ۴۵ نفر به صورت میانگین در سراسر استان یزد توسط مسئولان قضایی، در روز، گفت: حضور و پذیرش مردم و استماع مشکلات آن‌ها در بسیاری موارد منجر به حل و فصل مشکلات و بهبود فرایند‌ها می‌شود و از سوی دیگر مقام‌های قضایی را در خصوص سایر رده‌های مدیریتی خود آگاه می‌سازد.

وی، اقناع مراجعین را هدف ملاقت ذکر کرد و گفت: فقدان دانش حقوقی و عدم اطلاع از روند‌های قضایی بسیاری از مردم را دچار چالش می‌کند که در این برنامه‌ها سعی می‌شود با توجیه و اقناع، تشریح مسائل قانونی رضایت آنان را نسبت به دستگاه قضایی جلب کرد.

عباس زاده،تصریح کرد: علاوه بر ملاقات مردمی مسئولان قضایی با مردم، تعداد ۷۵۴ مورد دیدار با مسئولان مرتبط، اقشار، نمایندگان صنوف و تشکل‌های مردمی در سراسر استان یزد نیز صورت گرفته است.

وی به عدم توقف برنامه‌های ملاقات مردمی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی با توجه به بیماری کرونا برنامه ملاقات‌های مردمی به صورت حضوری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد و در ایام پیک این بیماری این برنامه به صورت ویدئو کنفرانس و ایجاد بستر ارتباط تصویری پیگیری و دنبال شد.

عمده‌ترین تقاضای مراجعه کنندگان، تسریع و دقت در رسیدگی ها، تخفیف در مجازات همچنین اعمال ماده ۴۷۷ قانون بوده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *