چهار فایده فوق‌العاده چغندر برای پوست

0:50 - 01 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۰۲۱
چغندر به دلیل طعم خوب و فوایدی که برای سلامتی دارد، جزو سبزیجات محبوب به‌شمار می‌رود. این گیاه مغذی سرشار از پتاسیم، فولات، فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان است.

- خبرآنلاین نوشت: خواص ضد باکتریایی چغندر، آن را به مبارزی قوی در برابر باکتری‌ها تبدیل کرده است. همچنین مواد موجود در این گیاه به جایگزینی سلول‌های مرده پوست با سلول‌های جدید، از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن، لایه‌برداری سلول‌های مرده و تسکین رنگدانه‌های پوست کمک می‌کند. اگر می‌خواهید پوستی نرم و لطیف داشته باشید، این مطلب با معرفی خواص چغندر برای پوست می‌تواند شما را در جهت تحقق این امر یاری کند.

۱. به تأخیر انداختن پیری

از آنجا که چغندر سرشار از ویتامین C و دربردارنده‌ی فواید بسیاری برای پوست [از جمله کاهش و جلوگیری از علائم پیری مانند چین و چروک]است، خوردن و استفاده موضعی از ویتامین C تأثیرات مثبتی روی سلول‌های پوست دارد. ویتامین C دارای خواص ض التهابی است و در درمان مشکلات پوستی مانند آکنه استفاده می‌شود.

۲. چغندر؛ یک روشن‌کننده طبیعی

برای تهیه یک ماسک خانگی با خواص روشن‌کنندگی پوست، تمام آنچه که نیاز دارید آب چغندر و پودر پوست پرتقال است. دو قاشق پودر پوست پرتقال و یک قاشق آب چغندر را در یک کاسه باهم ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. سپس آن را روی پوست صورت خود بمالید و در انتها با آب سرد بشویید. این کار را چند روز پشت‌سرهم تکرار کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

۳. درمان آفتاب‌سوختگی

اینکه به‌طور مداوم در معرض نور خورشید قرار بگیرید، می‌تواند منجر به سوختگی و تیرگی پوست شما شود و پوست را رنگ‌پریده و کدر نشان دهد. چغندر یک راه‌حل طبیعی و کم‎‌هزینه برای رفع این معضل است. یک قاشق آب چغندر و یک قاشق خامه ترش را با هم مخلوط کنید و سپس به صورتتان بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی صورتتان بماند تا خشک شود. در آخر صورتتان را با آب بشویید. هفته‌ای دو بار استفاده از این ماسک را تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

۴. رفع تیرگی زیر چشم

چغندر در برطرف کردن سیاهی زیر چشم مؤثر است. یک قاشق چای‌خوری آب چغندر را با چند قطره روغن بادام مخلوط کنید و ترکیب را در ناحیه زیر چشم بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *