رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شهرداری عرصه خدمتگزاری به مردم و نظام است

11:28 - 01 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۷۸۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه شهرداری عرصه خدمتگزاری به مردم و نظام است بیان کرد: شهرداری باید از بازی‌ها و گرایشات سیاسی به دور باشد و از ارتباط مستقیمی که با اقشار مختلف مردم دارد به عنوان یک فرصت برای خدمت رسانی استفاده کند.
- اعضاء شورای اسلامی شهر شهرکرد به همراه شهردار جدید این شهر با رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری پس از استماع سخنان شهردار و اعضاء شورای شهر با بیان اینکه رکن اساسی کار در شهرداری رعایت حقوق شهروندان است این نهاد را به مثابه دولت کوچکی دانست که مسئولیت رعایت حقوق شهروندان را بر عهده دارد.

وی یکی از مظاهر بارز اعمال حق شهروندی را انتخاب اعضاء شورای شهر و شهرداران توسط مردم عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم در انتخاب شهردار فرآیندی است که با انتخاب اعضای شورای شهر و واگذاری اختیار به ایشان صورت می‌پذیرد و این مهم نشان از توجه مردم به اداره صحیح شهر و کشور دارد.

بهرامی با تأکید بر اینکه شهرداری عرصه خدمتگزاری به مردم و نظام است بیان کرد: شهرداری باید از بازی‌ها و گرایشات سیاسی به دور باشد و از ارتباط مستقیمی که با اقشار مختلف مردم دارد به عنوان یک فرصت برای خدمت رسانی استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در ادامه صحبت‌های خود با بیان این مطلب که برخورداری مردم از تخفیفات قانونی در کمیسیون‌های شهرداری باید یکسان باشد اظهار کرد: متأسفانه در سالیان گذشته گاهاً مشاهده می‌ شد که با تخلفات افراد در شهرداری‌ها به صورت دوگانه برخورد می‌شد و به نوعی در خصوص افرادی که از تمکن مالی کمتری برخوردار بودند اجحاف صورت می‌گرفت.

وی متذکر شد: همه ما خواهان شهری زیبا و مدرن هستیم، اما مهمتر از آن رعایت حق و حقوق شهروندان و کسب رضایتمندی مردم است.

بهرامی در بخشی از سخنان خود به مشکلات شهر شهرکرد نیز اشاره و بیان داشت: یکی از مشکلات عمده‌ای که مردم شهرکرد با آن مواجه هستند نبود پارکینگ در خیابان‌های پرتردد به ویژه بلوار آیت الله کاشانی است که این امر موجب نارضایتی و سلب آسایش مردم و ساکنان این مناطق شده است و باید هرچه سریعتر برای این مشکل تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
وی افزود: یکی از دیگر مشکلات شهر شهرکرد وجود نقاط حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهر و نیز جاده کمربندی ۱۵ خرداد است که با توجه به آمار بالای تصادفات در این مناطق و وارد آمدن خسارت‌های مالی و جانی به مردم، مسئولان شهری باید ضمن تعامل و همفکری برای رسیدگی فوری به این معضل اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در پایان از آمادگی دستگاه قضایی جهت ارائه آموزش‌های لازم به اعضاء کمیسیون‌های شهرداری و همکاری برای رفع مشکلات و معضلات شهر شهرکرد خبر داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *