تشکیل کمیته علمی مدیران دفاتر تجدیدنظر در آذربایجان غربی

9:27 - 27 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۷۱۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از تشکیل کمیته علمی مدیران دفاتر تجدیدنظر استان خبر داد.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه با مدیران محاکم تجدیدنظر استان که در پی بازرسی هیات‌های بازرسی از دفاتر محاکم تجدیدنظر تشکیل شده بود بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که توفیق خدمت در دستگاه قضایی را برای احقاق حق و اجرای عدالت به ما ارزانی داشته است.

عتباتی افزود: امید ما هم به همین احقاق حق‌ها و اجرای عدالت هست و در عقبی این باقیات و صالحات نجات بخش خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه صحبت‌های خود به صورت تخصصی به کار‌های مدیران دفاتر اشاره و تکالیف و وظایفی را که برابر قانون بر عهده آنهاست و نیز تکالیفی را که در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ استان به آن‌ها ابلاغ شده است را بیان و از آن‌ها خواست با همت و دقت نسبت به اجرایی کردن این برنامه اقدام نمایند.

وی افزود: اجرای این برنامه در واقع یعنی ارتقاء کیفی و کمی کار‌ها و در نتیجه رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت.

عتباتی، در ادامه جلسه از تشکیل کمیته علمی مدیران دفاتر تجدیدنظر استان خبر داد و گفت: با حضور همه مدیران دفاتر کمیته‌ای علمی تشکیل و در این کمیته مشکلات و مسائل مرتبط با پرونده‌ها مطرح و تصمیمات کاربردی و علمی در آن اتخاذ و جهت اجرا به کلیه محاکم استان ابلاغ می‌شود.

وی وجود چنین کمیته‌ای را موجب ارتقاء کیفی و کمی رسیدگی‌ها و دادرسی‌ها و رفع نواقص و مشکلات موجود دانست و گفت، محاکم تجدیدنظر استان یک مرجع عالی است و از آن انتظار کار عالی و نتایج عالی می‌رود که بازخورد آن می‌تواند در کلیه سطوح سرایت کند.

عتباتی در پایان برگزاری جلسات هم اندیشی و علمی را گره گشای مشکلات دانست و از مدیران دفاتر خواست با حضور موثر در این جلسات در جهت حل مشکلات قدم بردارند.

شایان ذکر است؛ بعضی از مدیران دفاتر حاضر در جلسه به بیان نکته نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *