رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترفندی برای اینکه پس از پرواز چمدان خود را زودتر از همه تحویل بگیریم

3:50 - 03 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۶۸۹۱
این موضوع که بتوانیم چمدان‌های خود را در فرودگاه زودتر از سایرین تحویل بگیریم، دغدغه فکری بسیاری از مسافران است، اما چگونه امکان پذیر می‌شود؟!

- شاید برای شما این اتفاق افتاده باشد و سوالی ذهنتان را درگیر کرده باشد که چطور می‌توانیم پس از پرواز و رسیدن به مقصد سریع‌تر از سایرین چمدان‌ها را تحویل بگیریم و از فرودگاه خارج شویم. این موضوع ترفندی دارد که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

ترفندی برای اینکه پس از پرواز چمدان خود را زودتر از همه تحویل بگیریم

تحویل بار در فرودگاه چطور انجام می‌شود؟

کنترل چمدان‌های مسافرن در در ایستگاه‌های بازرسی مربوطه برای تامین امنیت هواپیما و مسافرین تا امکان ورود اقلام ممنوعه به هواپیما از بین برود، امری که گاهی با افزایش تعداد مسافران زمان بر خواهد بود حوصله برخی را سر می‌برد.

پس از گذشتن از این مرحله، مسافران موظفند تا چک- این خود را انجام داده و کارت پرواز خود را دریافت کنند و با در دست داشتن کارت پرواز نسبت به تحویل بار خود اقدام نمایند، البته این روند برای افرادی که سبک سفر می‌کنند و بار اضافی با خود حمل نمی‌کنند وجود ندارد و آن‌ها مستقیم پس از چک این وارد گیت پرواز می‌شوند و برای پرواز انتظار می‌کشند.

اما در زمان تحویل بار در فرودگاه، متصدی دریافت چمدان ها، کارت پرواز و کارت شناسایی مسافران را بررسی کرده و پس از دریافت بار، برچسب مخصوصی را که نشان از مالکیت شما بر بار مورد نظر است، به شما تحویل می‌دهد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که، نگه داری از این برچسب در تمام مدت پرواز الزامی است و تحویل گرفتن چمدان‌ها بدون ارائه‌ی آن غیر ممکن است.

پس از این مرحله نیز بالاخره انتقال بار به هواپیما صورت می‌گیرد و آن چه در این میان از اهمیت ویژه برخوردار است، کاهش صدمات احتمالی به هنگام انتقال بار به هواپیما است.

ترفندی برای اینکه پس از پرواز چمدان خود را زودتر از همه تحویل بگیریم

اما انتقال بار به هواپیما چگونه انجام می‌شود؟

پس از آنکه چمدان‌ها و بار‌های مسافران در فرودگاه تحویل گرفته شد، روی هم انباشته می‌شوند و به کمک وسایل نقلیه حمل بار تا هواپیما انتقال می‌یابند.

در این میان به این نکته توجه کنید که هر اندازه که بار خود زودتر تحویل دهید، به همان میزان آن را دیرتر تحویل می‌گیرد و از این رو بسیاری افراد برای مقابله با این امر، همواره سعی می‌کنند تا بار خود را دیرتر از همه تحویل دهند.

انتقال بار به هواپیما معمولا توسط وسائل نقلیه مخصوص حمل بار و یا کابین‌های چرخ دار مخصوصی که برای حمل چمدان‌ها طراحی شده اند صورت می‌گیرد، البته برخی از این وسائل نقلیه که برای انتقال بار به هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرند، چمدان‌ها را تا پای هواپیما برده و برخی دیگر به کمک اهرم‌های مکانیکی و بالابرها، آن را به درون هواپیما نیز منتقل می‌کنند.

ترفندی برای اینکه پس از پرواز چمدان خود را زودتر از همه تحویل بگیریم

در واقع، انتقال بار به هواپیما در برخی مواقع به صورت تک تک و در برخی مواقع به صورت بسته بندی‌های بسیار بزرگ صورت می‌گیرد که با توجه به حجم و ظرفیت هواپیمای مورد نظر متفاوت است.

ترفندی برای اینکه پس از پرواز چمدان خود را زودتر از همه تحویل بگیریم

اما چه کار کنیم تا بار و یا چمدان هایمان را زودتر از سایرین تحویل بگیریم؟

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، می‌توانید چمدانتان را دیرتر از همه تحویل بدهید؛ یک ترفند ساده، اما کاربردی!

به این نکته توجه داشته باشید که، ترتیب بارگیری چمدان‌ها در هواپیما به این صورت است که چمدان‌هایی که اول تحویل گرفته شدند اول نیز وارد هواپیما می‌شوند و با توجه به اینکه چمدان‌ها به ترتیب وارد هواپیما می‌شوند، در فرودگاه مقصد نیز از آخر به اول به ترتیب خارج می‌شوند.

باتوجه به این موضوع شاید مسافرانی که آخر از سایر مسافرین به گیت پرواز رسیده اند و چمدانشان را تحویل داده اند می‌توانند خوشحال باشند، چرا که پس از پرواز و در فرودگاه مقصد اول از همه چمدانشان را تحویل می‌گیرند!
ترفند بعدی که می‌توانید بکار بگیرید این است که، چمدان‌های خود را به داخل هواپیما ببرید!

البته این نکته برای افرادی است که سبک سفر می‌کنند و برای همه کاربردی نیست.

بعنوان مثال اگر شما یک ساک کوچک و جمع و جور دارید عملا می‌توانید آن را با خود به داخل هواپیما ببرید البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که با کدام شرکت هواپیمایی قصد سفر دارید، زیرا طبق قوانین برخی از این شرکت‌ها برای هر فرد میزان بار مجاز وجود دارد و به میزان مشخصی به مسافران اجازه حمل بار و چمدان می‌دهند؛ و در نهایت یک ترفند حرفه‌ای دیگر اینکه، می‌توانید بر روی وسایلتان برچسب اشیاء شکستنی بزنید!

شما می‌توانید از کارمند ایرلاین بخواهید تا برچسب اشیاء شکستنی را ر روی چمدانتان نصب کند!

بله، درست متوجه شدید؛ چمدان‌هایی که حاوی اشیاء شکستنی هستند با احتیاط و مراقبت بیشتری حمل می‌شوند و در آخر وارد قسمت بار هواپیما می‌شوند و بنابراین دوباره به ترفند اول باز می‌گردیم و شما به این دلیل که چمدانتان در پارت آخر وارد قسمت بار هواپیما شده است، آن را زودتر تحویل خواهید گرفت.

البته در این میان باید بگوییم که گاهی این ترفند پاسخگو نیست، شاید کارکنان این برچسب را نبینند و با آن همانند سایر چمدان‌های بی ارزش که اول آمده است برخورد کنند!

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *