رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرمانده نداجا: حمله دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن دفع شد

16:47 - 24 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۵۸۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه هفتاد و هشت‌ام امروز در محدوده خلیج عدن مشغول اسکورت دو فروند نفتکش بود که با ۵ فروند قایق مربوط به دزدان دریایی مواجه شدند و با اقدام به موقع موفق شدند با انجام عملیات و تیراندازی ایضایی، قایق‌ها را به منطقه دورتری هدایت کنند.

- امیر دریادار شهرام ایرانی در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به دفع حمله دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن، اظهار داشت: ناوگروه هفتاد و هشت‌ام که ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (البرز) است، امروز در محدوده خلیج عدن -محور مواصلاتی و منطقه عبور کشتیرانی و تردد نفتکش‌ها و شناور‌های تجاری- مشغول اسکورت دو فروند نفتکش بود که ۵ فروند قایق مربوط به دزدان دریایی که ما آن‌ها را در قالب تروریست دریایی می‌دانیم، با یک آرایشی که بتوانند نزدیک شوند و صدمه‌ای بزنند، مواجه شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروهای ما با اقدام به موقع و حضور در صحنه با بهره‌گیری از تیم‌های تکاور موفق شدند با انجام عملیات و تیراندازی ایضایی، قایق‌ها را به منطقه دورتری هدایت کنند.

امیر ایرانی اضافه کرد: با توجه به اقدامی که امروز در منطقه خلیج عدن اتفاق افتاد، همه شناور‌هایی که در ان منطقه در حال عبور هستند، چه شناور‌های خودی و چه شناور‌های کشور‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در امنیت کامل در حال تردد هستند و مورد دیگری تا این لحظه گزارش نشده است. قطع به یقین حضور ما اینگونه است که هر گونه تهدیدی بخواهد محور مواصلاتی را مورد تنش قرار بدهد، مورد برخورد جدی قرارخواهد گرفت.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در تشریح مأموریت ناوگروه هفتاد و هشتم، گفت: ماموریت اصلی این ناوگروه، اسکورت نفتکش و کشتی‌های تجاری ایرانی است که از منطقه خطر عبور می‌کنند؛ چه آن‌هایی که از مبدأ ایران حرکت می‌کنند و چه آن‌هایی که از مبدأ کشور‌های دیگر به سمت بنادر خودی حرکت می‌کنند.

امیر ایرانی در ادامه بیان داشت: بعد از این ناوگروه هم ناوگروه ۷۹ آماده است که به منطقه اعزام شود که ماموریت اصلی آن نیز اسکورت و تامین امنیت خطوط کشتیرانی در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند است.

وی همچنین درباره دستگیری دزدان دریایی اظهار داشت: ما در گذشته دستگیری انجام می‌دادیم، اما به دلیل اینکه قوانین بین‌المللی درخصوص نحوه برخورد با دزدان دریایی وجود ندارد، ما با استقاده از قوانین داخلی به دلیل سختی نگهداری و بازگرداندن این تروریست‌ها به کشورشان، سعی می‌کنیم که دستگیری انجام نشود، اما اگر تهدید جدی وجود داشته باشد و به هشدار ما توجه نکنند، مجبور به دستگیری خواهیم بود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *