پیشگیری ۴۰ درصدی از طلاق با راه اندازی سامانه تصمیم در زنجان

11:36 - 24 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۴۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان از پیشگیری ۴۰ درصدی طلاق با راه اندازی سامانه تصمیم در این استان خبر داد.
- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان از پیشگیری ۴۰ درصدی طلاق با راه اندازی سامانه تصمیم در این استان خبر داد.
 
فتحی اظهار داشت: انتظار ما این است که ائمه جمعه کما فی السابق و با توجه به جایگاه اثر گذار که دارند در مسئله پیشگیری از طلاق در کنار ما از این آسیب‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ با کمک اداره بهزیستی سامانه‌ای به نام سامانه تصمیم در جهت پیشگیری از طلاق راه اندازی کرده ایم و هیچ پرونده‌ای را در خصوص طلاق بصورت مستقیم در محاکم نمی‌پذیریم، گفت: ابتدا باید زوج یا زوجه متقاضی طلاق درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند تا از طریق مشاوران بهزیستی مشاوره انجام شود،اگر امکان سازش باشد به مشاوران ارجاع می شوند و به مدت ۱ تا ۵ جلسه مشاوره صورت می‌گیرد تا اگر منجر به سازش نشد پرونده به محاکم ارجاع شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان اعلام کرد: در سال گذشته نزدیک ۴۰ درصد درخواست‌ها در همین مرحله سامانه تصمیم بایگانی شد و مشخص شد که خیلی از تصمیم‌ها تحت تاثیر هیجانات فوری است که اگر فرصت فکر به زوجین داده شود حتما منجر به سازش می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *