رهایی یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم پس از ۴ سال در کرمان

8:37 - 25 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۳۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت:زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل ۴ سال حبس با رضایت اولیای دم در کرمان بخشیده شد.
مهدی تقی زاده، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان از رهایی یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم پس از ۴ سال در استان خبر داد.

وی  افزود: در پی درگیری لفظی میان دو نفر در سال ۱۳۹۶ و به علت عدم کنترل خشم، قاتل با ضربات چاقو منجر به مرگ مقتول شده و حدود ۴ سال در زندان بسر می‌برد.

وی با اشاره به این مطلب که قاتل با توجه به صدور رای قطعی منتظر اجرای حکم بود، تاکید کرد: بنا به درخواست متشاکی نادم و ورود شورا‌های حل اختلاف زندان و استفاده از معتمدین محلی و افراد صاحب نفوذ بالاخره پس از مدت ۲ سال پیگیری مداوم و برگزاری چندین جلسه سازش در محل زندان اولیا دم بدون دریافت هیچگونه مبلغی رضایت قطعی خویش را نسبت به مددجو اعلام کردند ومحکوم به اعدام بعد از چهار سال از زندان آزاد شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان ادامه داد: عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ی تقوای الهی است و ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *