رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم نگاه ویژۀ دولت برای حمایت از فعالان اقتصادی/ ایجاد فضای علمی برای پیشرفت اقتصادی

8:00 - 24 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۸۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مشاور خانه صنعتگران ایران، گفت: خیلی از فعالان اقتصادی همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و دولت باید نگاه ویژه‌ای برای حمایت و ایجاد معافیت‌ها به سمت این گروه داشته باشد.
محسن حاج محمدی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص احیای فرصت‌های شغلی ازدست‌رفته به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: مهم‌ترین کار در این خصوص حمایت‌هایی است که حاکمیت باید از کسب‌وکارها داشته باشد که خوشبختانه با توجه به نگاه هوشمندانه مقام معظم رهبرانقلاب و در راستای تحقق شعار سال مجلس شورای اسلامی و دولت دست‌به‌دست هم دادند و دنبال تسهیل گری در قوانین و مجوزها برای بهبود فضای کسب‌وکار هستند و خوشبختانه نگاه ملی به این قضیه مثبت است.

کارشناس ارشد مدیریت جامع کسب‌وکار افزود: موضوع بعدی که به ما در این زمینه کمک می‌کند ایجاد برخی از معافیت‌ها که در این راستا نیز اقداماتی صورت گرفته است ازجمله اینکه بیمه تأمین اجتماعی برای کارگران و واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در اثر شیوع بیماری کرونا معافیت‌هایی اعلام کرده است، اما واقعیت این است که مشکلات برای بعضی از واحدهای تولیدی خدماتی و توزیعی همچنان وجود دارد لذا باید به‌صورت هوشمندانه‌تر این حمایت‌ها ادامه پیدا کند.

این مدرس دانشگاه بابیان اینکه اگر فرض کنیم که شرایط کرونایی مناسب‌تر شده و وضعیت قرمز در شهرها به وضعیت زرد و نارنجی تبدیل‌شده است، اما شرایط اقتصادی مردم با این سرعت تغییر نمی‌کند افزود: خیلی از فعالان حوزه اقتصادی همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و دولت باید نگاه ویژه‌ای برای حمایت و ایجاد معافیت‌ها به سمت این گروه داشته باشد.

مشاور خانه صنعتگران ایران، گفت: از طرفی باید از سمت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نیز تغییر نگاه برای بهبود وضعیت صورت بگیرد. به این دلیل که شیوع بیماری کرونا سبک‌کار را تغییر داد ه است  به‌عنوان مثال در خیلی از موارددر کسب‌وکارها از بستر وب و فضای مجازی استفاده بیشتری می‌شود، اما بعضی‌ها هنوز نسبت به این موضوع مقاومت می‌کند که این مقاومت به لحاظ وضعیت موجود که هنوز بیماری کرونا ریشه‌کن نشده است به بیهوده است و لازم است که فعالان اقتصادی صاحبان کسب وکار  رویکردهای نوین را در این زمینه به‌کار بگیرند و به‌سوی مسائل کار ی و اقتصادی علمی‌تر حرکت کنند.

این تحلیل‌گر حوزه مدیریت کسب‌وکار ادامه داد: موضوع مهم بعدی پیشرفت علم در دنیاست که در خیلی از موارد در طی زمان ۳ سال نوعی  به روز رسانی در فضای علمی داریم که اگر بخواهیم اقتصاد را در یک فضای غیرعلمی در نظر بگیریم قطعاً شکست خواهیم خورد.
 
کارشناس ارشد برنامه‌ریزی گفت: در برخی‌های فروشگاه‌های کوچک در کنار فروش حضوری سایت کوچکی برای خود طراحی کرده‌اند و در فضای مجازی اقدام به فروش کالا و خدمات‌رسانی به مشتری می‌کنند که این در کنار کار هایپرمارکت و فروشگاه‌های بزرگ خیلی جالب است و درگذشته این‌طور نبوده و این فکر هوشمندانه‌ای که امروزه این فروشگاه‌ها برای فعالیت دارند باعث شده است که مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنند و نسبت به سایر واحدهای مشابه موفق‌تر خواهند بود و پیشرفت بیشتری نیز خواهند داشت.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *