رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت کشور حادثه فرار زندانیان در "افغانستان" را بررسی می‌کند

2:07 - 24 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۵۸۶
خبرگزاری میزان - پس از حمله تروریستی به زندان ولایت غزنی و فرار 152 زندانی با همکاری طالبان، وزارت کشور افغانستان هیئتی را به این ولایت فرستاده تا در مورد این رویداد به طور جدی تحقیق کنند.
وزارت کشور حادثه فرار زندانیان در به گزارش به نقل از خبرگزاری فارس، "شفیق ننگ صافی" سخنگوی والی غزنی  با تأیید خبر فرار زندانیان این ولایت با همکاری شبه‌نظامیان طالبان اعلام کرد: 152 نفر فرار کرده‌اند، اما وزارت کشور افغانستان با بیان اینکه آمار زندانیان فراری به 355 نفر می‌رسد اعلام کرده که هیئتی برای بررسی این موضوع به ولایت غزنی اعزام کرده است.

بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی وزارت کشور منتشر شده 148 نفر از زندانیان فراری به جرم‌های بزرگی همچون اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی و 207 نفر دیگر به اتهام جرایم جنایی زندانی بودند.

این وزارت اعلام کرد: اکنون تنها 81 زندانی در زندان ولایت غزنی بسر می‌برند.

وزارت کشور افغانستان در حالی هیئتی را به ولایت غزنی جهت بررسی وضع زندان این ولایت اعزام کرده که شبه‌نظامیان طالبان شب گذشته پس از منفجر کردن خودروی مواد منفجره با لباس نیروهای افغانستان وارد زندان شده و صدها زندانی را فراری دادند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *