استقرار واحد‌های حل اختلاف در کلانتری‌ها و کمک به ارائه خدمات آنلاین با همکاری پلیس و دستگاه قضایی

9:12 - 21 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۶۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست مشترک قضایی و انتظامی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، سردارحبیبی فرمانده انتظامی استان، معاونین دادگستری، اعضای شورای قضایی استان و همچنین فرماندهان ارشد انتظامی استان و روسای پلیس‌های تخصصی استان فارس برگزار شد.

- به مناسبت هفته نیروی انتظامی، نشست مشترک قضایی و انتظامی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، سردارحبیبی فرمانده انتظامی استان، معاونین دادگستری، اعضای شورای قضایی استان و همچنین فرماندهان ارشد انتظامی استان و روسای پلیس‌های تخصصی استان فارس برگزار و بر افزایش تعاملات دو مجموعه در سطوح کلان و بدنه دستگاه انتظامی و قضایی در راستای تقویت هر بیشتر امنیت استان تأکید شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری فارس در این نشست مشترک با تبریک هفته نیروی انتظامی ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی و طاقت فرسای سبز پوشان عرصه امنیت در جامعه، وجود فرمانده دلاوری همچون سردارحبیبی را ظرفیتی برای امنیت استان خواند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه پرسنل نیروی انتظامی با خدمت رسانی و مسئولیت پذیری و تلاش شبانه روزی خود نقش مهمی در حفظ و ارتقای امنیت مردم دارند تصریح کرد: نتیجه تعامل دو مجموعه تقویت بیش از پیش امنیت جامعه است و گسترش این امنیت می‌تواند زمینه توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی استان را فراهم نماید.

وی برخورد قاطع با قاچاقچیان و کشف ۳۶ تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ، حاکم ساختن نظم و امنیت بر جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی، برخورد با سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و همچنین تلاش در راستای ایمن سازی فضای مجازی و اینترنتی استان تنها بخشی از فعالیت‌ها و خدمات پلیس است و همه ما که از امنیت ناشی از تلاش مسئولانه نیرو‌های انتظامی بهره می‌بریم باید قدردان این زحمات باشیم.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین رسیدگی به پرونده‌ها به صورت آنلاین با همکاری کلانتری را مورد تأکید قرار دادو بیان داشت گسترش ارائه خدمات آنلاین فوائد بسیاری دارد و لازم است در این زمینه ارتباطات دو مجموعه تقویت گردد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با بیان اینکه کثرت ورود پرونده به کلانتری‌ها و در ادامه مطرح شدن این پرونده‌ها در دستگاه قضایی باعث مشغله فراوان دو مجموعه را شده است گفت: با استقرار واحد‌های حل اختلاف در کلانتری‌ها و تأکید بر ایجاد صلح و سازش می‌توان ضمن جلوگیری از تشکیل پرونده توان دو مجموعه را معطوف رسیدگی به پرونده‌های مهم کرد.

گفتنی است در این نشست مشترک سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی استان فارس را سبب دلگرمی پرسنل نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: نگاه‌های حمایتی دستگاه قضایی در سطوح کلان مدیریتی و همچنین بدنه قضایی شجاعت و انگیزه نیرو‌های انتظامی را در برخورد با مخلان نظم و امنیت و صیانت از ارزش‌های آرامش جامعه بیشتر کرده است.

گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس از تلاش‌ها و اقدامات سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، معاونین انتظامی استان و فرماندهان پلیس‌های تخصصی قدردانی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *