بهبود فضای کسب‌وکار؛ اولویت مهم دولت جدید/ مشکل‌ساز بودن روند تورم در اقتصاد

9:00 - 23 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۵۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
کارشناس اقتصادی گفت: مهم‌ترین کار دولت فعلی این است که باعث بهبود فضای کسب‌وکار شود همچنین شرایط اقتصادی را برای سرمایه‌گذاران قابل پیش‌بینی کند تا سرمایه‌گذاری منفی رفع شود و تورم را که بلای جان مصرف‌کننده، تولیدکننده و کل کشور شده است را سروسامان بدهد.

ابراهیم بهادرانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه دولت جدید برای نظام توزیع و تسریع تولید چه برنامه‌هایی را باید در نظر بگیرد، گفت: اولین مشکل در تولید، فضای کسب‌وکار است و دولت جدید باید فضای کسب‌وکار را  آسان کند.

وی افزود: ایران در مقایسه با کشورهای دیگر رتبه ۱۲۷ را دارد که شایسته کشور ما نیست، زیرا ایران بیستمین اقتصاد دنیا را داراست درحالی‌که  با قوانین و مقررات کشوری با رتبه ۱۲۷ اداره می‌شود که این مسئله باعث عقب افتادن کشور شده است.

کارشناس اقتصادی اظهار کرد: مهم‌ترین کار دولت فعلی این است که باعث بهبود فضای کسب‌وکار شود همچنین شرایط اقتصادی را برای سرمایه‌گذاران قابل پیش‌بینی کند تا سرمایه‌گذاری منفی رفع شود و تورم را که بلای جان مصرف‌کننده، تولیدکننده و کل کشور شده است، سروسامان بدهد.

بهادران بیان کرد: مرکز آمار تورم را ۴۵.۶ و بانک مرکزی تورم را ۵۸ درصد اعلام کرده است که این میزان تورم بسیار مشکل‌ساز است.

وی تأکید کرد: اولویت اول کشور بحث فضای کسب‌وکار و کاهش تورم است تا خانواده‌ها با آسودگی به زندگی خود ادامه دهند و تولیدکنندگان بتوانند به‌درستی تولید کنند همچنین سرمایه‌گذاران نیز وضعیت آینده را پیش‌بینی کرده و بر این اساس سرمایه‌گذاری کنند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *