آنچه سوسک و حشرات را به سمت خانه شما جذب می‌کند

2:50 - 21 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۵۱۱
چند دلیل بسیار مهم وجود دارد که باعث جذب سوسک و حشرات به سمت خانه شما می‌شود، برای دور کردن سوسک و حشرات از خانه باید به این نکات به خوبی توجه کنید.

- نمناک نوشت: به نظر شما بهترین راه برای کنترل ورود حشرات به منزل چیست؟ باید چه کار کرد تا حشرات در منزل وجود نداشته باشند؟ در این قسمت لیست مواردی را به شما معرفی می‌کنیم که وجودشان باعث جذب حشره و سوسک می‌شود، پس بهتر است که مراقب آن‌ها باشید.

ظرف‌های کثیف

ظرف‌های کثیف مهم‌ترین چیزی هستند که عامل جذب حشره می‌شوند. پس باید مراقب باشید که ظرف کثیف داخل منزل وجود نداشته باشد و همان شب، ظرف‌ها را بشویید و آن‌ها را به فردا موکول نکنید. حشراتی مثل مورچه یا سوسک معمولاً به بقایای مواد غذایی داخل ظرف‌های کثیف بیشتر جذب می‌شوند.

رطوبت

رطوبت باعث جذب انواع مختلف حشرات می‌شود، زیرا آن‌ها برای زنده ماندن نیاز به آب دارند. حتی مقدار کمی از آب چکیده شده در قسمت‌های مختلف هم می‌تواند عاملی برای جذب حشرات باشد. آب فرو رفته داخل یک وسیله چوبی برای حشراتی مثل مورچه به شدت جذاب است و باعث تجمع آن‌ها می‌شود. همچنین عنکبوت‌ها نیز در این شرایط بیشتر پیدای شان می‌شود.

گرما

هنگامی که هوای بیرون سرد باشد، بسیاری از حشرات ترجیح می‌دهند وارد محیط گرم خانه شوند که محلی عالی برای آن‌ها محسوب می‌شود. حشراتی مثل سوسک به دنبال یک مکان محافظت شده برای در امان ماندن از سرمای زمستان هستند که قطعاً گرمای محیط خانه شما، آن‌ها را به شدت جذب می‌کند.

خرده نان

خرده نان باعث جذب حشرات می‌شود، زیرا ماده غذایی آن‌ها محسوب می‌گردد. بقایای مواد غذایی عاملی برای جذب سوسک و مورچه است. به طور منظم محیط خانه را تمیز کرده و جارو برقی بکشید تا خورده غذا‌ها عاملی برای جذب حشرات نباشند.

چاه داخل سینک‌ها

اگر در این ناحیه آب وجود داشته باشد یا بقایای مواد غذایی یا حتی چیز‌هایی مثل مو و تکه‌های صابون گیر کرده باشد، محلی عالی برای جذب حشرات است و باید این ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید تا سوسک و حشرات دیگر به شمت خانه شما جذب نشوند.

کاغذ

کاغذ‌ها می‌توانند عاملی برای جذب حشرات از جمله سوسک باشند. آن‌ها عاشق خرده کاغذ هستند. پس بهتر است که در دسترسشان قرار ندهید و داخل محفظه پلاستیکی بگذارید.

آشغال و زباله

آشغال و زباله به شدت برای شما نا خوشایند است، اما برای حشرات این گونه نیست. آن‌ها عاشق این هستند که لابلای آشغال و زباله حرکت کنند. حتماً در سطل آشغال را محکم ببندید و مهم‌تر از همه این که آشغال‌ها را زود به زود بیرون بگذارید.

پنکه سقفی

پنکه سقفی‌ها معمولاً در گذشته در فصل تابستان خیلی زیاد مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به دلیل هزینه کمی که داشتند مورد استقبال بودند. این روز‌ها کم‌تر کسی از آن‌ها استفاده می‌کند، اما باز هم در بعضی از خانه‌ها وجود دارد و بسیاری از حشرات عاشق این پنکه سقفی‌ها هستند.

شلوغی و بی نظمی

یکی دیگر از چیز‌هایی که عامل جذب حشرات در منزل می‌شود، شلوغی و بی نظمی داخل محیط خانه است و بهتر است که همیشه خانه را مرتب نگه دارید، آن را تمیز کنید و اجازه ندهید که حشرات بخواهند لابلای شلوغی و بی نظمی‌ها پنهان شوند.

میوه خیلی رسیده

اگر یک کاسه میوه خیلی رسیده را روی میز قرار دهید و مدت زمان طولانی به آن دست نزنید، می‌تواند عاملی برای جذب سوسک و حشرات باشد. پس بهتر است که میوه‌ها را داخل یخچال بگذارید و فقط هر چه را که خواستید بخورید از یخچال بیرون بیاورید.

مواد غذایی شیرین

همانطور که ما نمی‌توانیم در برابر چیز‌های شیرین مقاومت کنیم، حشرات هم نمی‌توانند. مواد شیرین عاملی برای جذب حشراتی از جمله مورچه، پروانه، سوسک و ... هستند و بهتر است مراقب باشید تا مواد غذایی شیرین مثل عسل و شکر را در دسترس قرار ندهید.

ترک خوردگی یا شکاف

حشرات به دنبال مکان‌های کوچک و امن هستند که بتوانند در آنجا لانه درست کنند. پس شکاف لابه لای پنجره و ترک روی دیوار را بپوشانید تا از آن وارد نشوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *