رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سایه نکونام روی سَرِ مربیان لیگ برتری/ کاپیتان سابق تیم ملی پشیمان می‌شود؟

14:52 - 23 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۴۳۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بدون شک مربی‌ای با کارنامه جواد نکونام در لیگ بیست و یکم در قامت یک آلترناتیو جدی برای هدایت تیم‌ها ظاهر خواهد شد.

- جواد نکونام در روز ۹ مرداد ۱۴۰۰ در نشست خبری بعد از بازی پدیده، پیرامون ادامه همکاری با فولاد خوزستان اظهار داشت: با کمال احترام به فولاد، بعید می‌دانم به کارم در این باشگاه ادامه بدهم.

بعد از این اظهار نظر گمانه‌زنی‌ها درباره ادامه همکاری وی و فولاد افزایش یافت. درباره این موضوع گفته می‌شد که نکونام خواستار بسته شدن برای قهرمانی لیگ برتر بود. از آنجا که پنجره فولاد خوزستان بسته بود طبیعتاً در آن مقطع زمانی، امکان برآورده کردن خواسته‌های نکونام وجود نداشت.

با اینکه از کاپیتان سابق تیم ملی به عنوان گزینه آلترناتیو هدایت استقلال و گل‌گهر سیرجان یاد می‌شود، اما در وی برای فصل بیست و یکم لیگ برتر هدایت تیمی را به عهده نگرفت. همین موضوع گمانه‌زنی‌ها درباره ادامه سرنوشت کاری او را افزایش داده است.

نکونام پشیمان می‌شود؟

قطعاً گل‌گهر در حد و اندازه تیم قهرمان بسته شده و محرومیت امیر قلعه‌نویی (عدم حضور کنار خط) می‌تواند روی سرنوشت نظرات مدیران سیرجان تاثیرگذار باشد. از طرف دیگر، استقلال تیم محبوبی است که نکونام سابقه بازی در آن را دارد. در عین حال انتصاب آجورلو به عنوان مدیر این باشگاه می‌تواند فضا را برای ورود نکونام تسهیل کند. شاید پرسش شود قرارداد مجیدی به مدت سه سال تمدید شده است. اگر چنین قصدی وجود داشت چرا آجورلو قرارداد سرمربی تیمش را تمدید کرد؟

نکونام پشیمان می‌شود؟

پاسخ ساده است. خروج مجیدی تنها در صورتی اتفاق خواهد که استقلال تحت هدایت وی نتواند امتیازات لازم را کسب کند؛ و هواداران خودشان خواستار خروج مجیدی باشند. در آن شرایط می‌توان ورود نکونام را متحمل دانست. در مورد قرارداد بیش از یکسال هم بار‌ها کادرفنی استقلال، قراردادی بیشتر از یکسال داشته‌اند بعد از بروز مشکل یا کسب نتایج مالی، توافق مالی و فسخ قرارداد صورت گرفته است.

با این روند به نظر می‌رسد جواد نکونام ترجیح داده در فصل بیستم لیگ‌برتر به عنوان گزینه آلترناتیو باقی بماند تا در صورت مساعد بودن شرایط هدایت تیم بزرگ یا متمول را برعهده بگیرد. این در حالی است که شاکله اصلی فولاد خوزستان حفظ و پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه باز شد. شاید اگر نکونام پای نماینده خوزستان می‌ماند همانند جام حذفی شگفتی، در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان آسیا شگفتی‌ساز می‌شد. این روز‌ها نکونام باید پای گیرنده تلویزیونی شاهد نمایش ستار‌هایی باشد که خودش در فولاد پرورش داد؛ اما نماند تا میوه زحماتش را بچیند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *