رسیدگی به پرونده‌ها در ۱۰۰ روز گذشته، سرعت بیش‌تری گرفته است

18:58 - 18 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۹۱۷
وکیل پایه یک دادگستری پیرامون عملکرد صد روزه رئیس دستگاه قضا بیان داشت: امروز خوشبختانه شاهد تسریع در روند رسیدگی‌ها و کاهش زمان رسیدگی‌ها هستیم که تحول مهمی در این زمینه توسط رئیس دستگاه قضا ایجاد شده است.

– فارس نوشت: پیمان باقری، وکیل پایه یک دادگستری پیرامون عملکرد صد روزه رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: امروز خوشبختانه شاهد تسریع در روند رسیدگی‌ها و کاهش زمان رسیدگی‌ها هستیم که تحول مهمی در این زمینه توسط رئیس دستگاه قضا ایجاد شده است.

وی افزود: بعد از دستورات رئیس قوه قضاییه، دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدید نظر یک همت مضاعف تری صورت دادند و رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی سرعت بیشتری گرفته است، که این رویکرد می‌تواند در ادامه رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

باقری در ادامه عنوان کرد: دستورات رئیس دستگاه قضا در ارتباط با کارشناسی پرونده‌ها نیز بسیار راهگشاست. در کارشناسی‌ها، کارشناسان گا‌هی نظرات مختلفی می‌دهند که بعضا نظرات کارشناسی باعث اطاله دادرسی و تحمیل هزینه به مردم شده بود، رئیس دستگاه قضا با دستورالعملی که ابلاغ کرده اند و اینکه در حوزه کارشناسی در ارتباط با افرادی که توانایی مالی ندارند بیشتر از سوی دستگاه قضا معاضدت صورت گیرد و یا پرونده‌ها را به مراحل هیئت کارشناسی ارسال کنند، تا تخصصی‌تر بر روی پرونده‌ها کار شود، از جمله دستورات رئیس قوه قضاییه که بسیار مفید فایده خواهد بود.

وی یادآور شد: بحث دیگر، بازدید‌های رئیس دستگاه قضا از زندان‌ها است که بسیار موثر بوده است، ریاست دستگاه قضا، با همراهی قضاتی که از زندان‌ها بازدید کرده اند، بسیاری از پرونده‌های معوقه‌ای که بدون اقدام مانده اند را توانستند به جریان بیاندازند، در واقع خون تازه‌ای برای خدمت رسانی به مردم در این حوزه‌ها تزریق شده است و توجه به پرونده‌های زندانی دار یکی از محور‌های عملکرد مثبت رئیس قوه قضاییه طی صد روز اخیر بوده است.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر عدم صدور قرار بازداشت نیز از جمله اقدامات مهم این صد روز به شمار می‌رود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *