رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی/ از ایجاد پیشران‌های توسعه تا راه‌اندازی ستاد احیاء، بازسازی و مرمت قنوات

8:00 - 19 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۸۲۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس‌جمهور به این استان، مباحث مختلفی برای توسعه مطرح شد که حتماً در حوزه‌های مختلف ثمرات فراوانی را به همراه خواهد داشت، گفت: قرار شد کل دیون و مطالبات بانک‌ها و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی احصا شود و دولت به پرداخت این دیون کمک کند. همچنین اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین شود.
حمید ملانوری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مهم‌ترین مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به استان خراسان جنوبی گفت: در این سفر  مباحث مختلفی برای توسعه استان مطرح شد که حتماً در حوزه‌های مختلف ثمرات فراوانی به همراه خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: یکی از مصوبات درباره پیشران‌های توسعه استان مانند ایجاد واحدهای فناوری محصولات کشاورزی برای ایجاد و افزایش ارزش‌افزوده در محصولات تولیدی بود. همچنین بهره‌برداری بیشتر از معادن و فعال‌سازی واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل حوزه‌های صنعتی و معدنی استان خراسان جنوبی موردتوجه قرار گرفت.
 
استاندار خراسان جنوبی گفت: قرار شد کل دیون و مطالبات بانک‌ها و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی احصا شود و دولت به پرداخت این دیون کمک کند. همچنین اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین شود.
 
ملانوری با اشاره به بحث‌های صورت گرفته برای پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به استان خراسان جنوبی اضافه کرد: لزوم کمک به توسعه صنایع‌دستی استان نیز تصویب شد.

وی افزود: موضوع راه‌اندازی ستاد احیاء، بازسازی و مرمت قنوات استان نیز مطرح شد چراکه استان خراسان جنوبی حائز رتبه اول از لحاظ دارا بودن قنوات کشور است؛ لذا بنا شد منابع مالی برای احیای قنوات اختصاص داده شود تا بتوان در آینده از ظرفیت آن‌ها برای تأمین آب استفاده کرد.
 
استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت صنعت گلخانه‌ای در بخش کشاورزی نیز مورد تائید قرار گرفت و در کنار آن، با توجه به اینکه دو سوم استان خراسان جنوبی از کویر تشکیل شده است، طرح‌هایی برای اشتغال‌زایی و ارزآوری از این منابع طبیعی خدادادی مورد استفاده قرار گیرد. 

ملانوری خاطرنشان کرد: فعالیت بازارچه‌های مرزی و توسعه مبادلات مرزی نیز از دیگر موضوعات مهمی بود که با هدف ایجاد اشتغال مورد تاکید قرار گرفت.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *