آموزش مهارت‌های شغلی به جای تحمل حبس

13:58 - 18 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۷۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان رودبارجنوب در کرمان گفت: تمهیدات لازم در مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای رودبار جنوب برای مهارت آموزی محکومین به حبس فراهم می‌شود.
- محمد فرجام طاهری، رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب استان کرمان در جلسه‌ای که به منظور اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری دادگستری کل استان کرمان با مرکز آموزش فنی حرفه‌ای جهت آموزش مهارت‌های شغلی به مددجویان تشکیل شد، اظهار داشت: قانونگذار در قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲تاسیسی ایجاد کرده است که قضات محاکم به جای صدور حکم حبس می‌توانند از مجازت‌های جایگزین حبس و تعلیق‌های مراقبتی استفاده کنند.

وی بیان داشت: فلسفه تعیین مجازات حبس اصلاح مجرم می‌باشد، اما با گذراندن دوره‌های آموزشی وکسب‌های مهارت‌های شغلی در مراکز آموزش فنی حرفه‌ای نه تنها اهداف اصلاحی تامین می‌شود بلکه محکوم پس از پایان دوره آموزش مهارت‌هایی را کسب کرده است که میتواند در ان رشته در جامعه به کسب کار بپردازد.

در ادامه این جلسه رودباری، رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای رودبار جنوب آمادگی آن مرکز را برای آموزش مهارت جوشکاری و تعمیر و سرویس خوردو اعلام کرد.

وی بیان کرد: با پیگیری که از سوی اداره کل فنی حرفه‌ای استان انجام خواهد شد، رشته‌های مهارتی بیشتری جهت آموزش در این مرکز اضافه خواهد شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *