رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحقق ۲۳ درصدی صلح و سازش در پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف زرند کرمان از ابتدای سال ۱۴۰۰

9:29 - 19 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۶۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان زرند کرمان گفت: ۲۳ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف زرند در شش ماهه ابتدای سال جاری به صلح و سازش منجر شده است.
- حجت الاسلام محمود محمدی، رئیس دادگستری شهرستان زرند کرمان در نشستی با موضوع بررسی راهکار‌های استفاده از ظرفیت صلح و سازش در جهت کاهش جمعیت کیفری در محل دادگستری زرند برگزار شد، بیان داشت: یکی از ارکان با اهمیت سند تحول قضائی، توجه به صلح و سازش با استفاده بهینه از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، نهاد‌های مردمی و میانجیگری است.

وی اظهار داشت: باید شورا‌های حل اختلاف به وظیفه ذاتی خود که حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش است، بیشتر توجه نموده و شاهد افزایش آمار صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی شورا‌های حل اختلاف باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان زرند کرمان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۶۰ فقره پرونده در شش ماهه ابتدای سال در حوزه قضائی زرند ثبت شده است، گفت: باتوجه به بافت مذهبی شهرستان که مسائل دینی و مذهبی در فرهنگ مردم قابل مشاهده است؛ متاسفانه موضوع صلح و سازش با وجود اینکه اسلام دینی مبتنی بر صلح و دوستی است و موضوعی کاملاً مستدل بر اساس آیات قرآنی و روایات ائمه معصوم (ع) است در شهرستان مغفول مانده است.

وی گفت: نیاز به فرهنگ سازی جدی از طرف مدیران و متولیان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی ائمه جماعات دانشگاهیان، فرهنگیان و ... است تا بتوانیم صلح و سازش را در شهرستان بگونه‌ای نهادینه کنیم که به وظیفه‌ای همگانی مبدل شود که ره آورد آن امنیت پایدار در شهرستان و بالتبع انگیزه بیشتر سرمایه گذاری در شهرستان توسط سرمایه گذاران و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی،اقتصادی شهرستان خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی، در پایان به تقویت واحد‌های سازشی همچون واحد مصلحین و حکمین قرآنی اشاره کرد و گفت: امید می‌رود با برگزاری دوره‌های آموزشی برای سرگروه‌های مصلحین و اجرای برنامه‌های مصلحین در مساجد، شاهد کاهش پرونده‌های ثبت شده در مراجع قضائی باشیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *