در هر ساعت از شبانه روز پلیس در کنار مردم است

10:34 - 18 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۶۲۹
سردار رحیمی گفت: امروز من و شما به عنوان شهروند هر لحظه از شب و هر لحظه از روز و در هر مکانی لازم باشد پلیس در خدمت ما هست و اصل قصه به وجود آمدن ۱۱۰ که یک کار بزرگ و ارزشمند بود این بود و پلیس در سراسر کشور این موضوع را ایجاد کرد.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص فوریت تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و رسیدگی به پرونده‌ها در مراکز مشاوره کلانتری‌ها توضیح داد و گفت: تشکیل پلیس ۱۱۰ یکی از خدمات ارزنده‌ای بود که در دو دهه گذشته توسط نیروی انتظامی به اقشار مختلف جامعه ارایه گردید.

سردار رحیمی ادامه داد: شاید یادتان باشد که دو دهه قبل به ما یاد می‌دادند که اگر مشکلی برایتان به وجود آمد شماره کلانتری محل در جیبتان باشد و بالاخره این مجموعه آمد و شکل گرفت و سامان پیدا کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: امروز من و شما به عنوان شهروند هر لحظه از شب و هر لحظه از روز و در هر مکانی لازم باشد پلیس در خدمت ما هست و اصل قصه به وجود آمدن ۱۱۰ که یک کار بزرگ و ارزشمند بود این بود و پلیس در سراسر کشور این موضوع را ایجاد کرد.

وی گفت: موضوع دوم خدماتی است که ۱۱۰ باید ارایه دهد و مهم‌ترین آن این است که به محض اینکه من به عنوان یک شهروند وقتی دیدم از خودرو و منزل من سرقتی شده علاقمندم که پلیس به سرعت در صحنه حضور پیدا کند.

او بیان داشت: بحث حضور در صحنه را ما به طور جد دنبال می‌کنیم، ولی این موضوع را باید به مردم بگویم که در بعضی از ساعات و در بعضی از نقاط واقعا آنقدر حجم تماس‌ها بالاست که ما در یک لحظه مثلا ۵ ماموریت را به یک واحد اعلام می‌کنیم و اپراتوری که در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ حضور دارند ۵ و یا ۶ ماموریت را به یک واحد عملیاتی ارجاع می‌دهند و  این واحد طبیعتا می‌بایست به یکی دو تا از این ماموریت‌ها رسیدگی کند و ممکن است برخی مواقع دیر برسد.
 
بیشتر بخوانید:

وی بیان داشت: ما در یک ماه گذشته علاوه بر واحد‌های عملیاتی فوریتی ۱۱۰، واحد‌های انتظامی که در سطح شهر مشغول گشت زنی و پیشگیری و در حال دور زدن هدفمند هستند و در نقاط آلوده ای که سرقتی روی می‌دهد حضور دارند این واحد‌ها را نیز به کمک ۱۱۰ آورده ایم و اکنون یک ماه از این تدبیر گذشته است و زمان حضور پلیس ۱ یا دو دقیقه شده است و رو به کاهش نیز هست.

وی گفت: در تهران در بحث سرقت، بیشترین مورد سرقت‌های خرد است که روی می‌دهد مانند سرقت ضبط خودرو است که دزدیده می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخواستی نیز از مردم داشت و گفت: ما می‌گوییم فوریت‌های پلیسی و در واقع من در شرایط اضطرار قرار دارم و نیاز دارم که پلیس را در کنار خودم داشته باشم و خیلی از تماس‌های ما فوریت پلیسی نیست و مردم فکر می‌کنند که این‌ها فوریت‌های پلیسی است و ما آنرا می‌توانیم با ۱۰ دقیقه کمی جلوتر و عقب‌تر در صحنه حضور پیدا کنیم.

وی افزود: خیلی از این پرونده‌ها نیازی نیست که به دادسرا برود و وقت دادگاه‌ها را گرفته و دادگاه‌ها را پر کند مثلا بنده با همسایه خود مشکلی پیدا کرده ام که در همان مجموعه کلانتری‌ها حل می‌شود و یا خانمی با همسر خود مشکلی پیدا کرده است و با مشکلاتی اینچنینی که از طریق مراکز مشاوره و مددکاری اقدام می‌شود و از طریق راه اندازی این مراکز امروز حدود ۸۰ درصد از اینگونه پرونده‌ها در همین مراکز مشاوره رسیدگی می‌شود که کار و اقدامی بزرگ است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *