پلیس اقداماتش را با خواست مردم تنظیم می‌کند

9:02 - 18 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۵۹۴
سردار حسین رحیمی در خصوص خدمتگذاری پلیس به مردم و الگو بودن پلیس تهران توضیح داد.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تبریک به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی و همزمانی آن با حلول ماه ربیع گفت: به همه همکاران و ملت بزرگ ایران هفته نیروی انتظامی را تبریک عرض کرده و خوشحالیم که این تقارن روی داده است و همین امر باعث شود که ما خدمات شایان و قابل توجهی را به مردم عزیز بخصوص در پایتخت ارائه دهیم.

سردار رحیمی ادامه داد: مقیاس تهران استانی است، ولی تمام مسائل و موضوعات آن کشوری است یعنی اتفاقاتی که می‌افتد چه مسائل جاری و ملی مانند راهپیمایی‌هایی که داریم و برنامه‌هایی که از این قبیل هست و اتفاقات دیگری که می‌افتد در واقع بحث آن ملی می‌باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: تهران مرکزی است که همه مسئولین و مقامات کشور در آن در حال زندگی هستند و بنده همیشه به این موضوع اشاره داشته ام که ما جدای اینکه هر روز و هر لحظه زیر نگاه تیز بین مردم هستیم، مسئولین و خانواده‌های ایشان دقیقا ما را می‌بینند.

سردار رحیمی گفت: اتفاقاتی که در شهر تهران می‌افتد برد آن برد کشوری است و برخی مواقع فراتر از کشور نیز هست و لذا کار اینجا بسیار سخت است و حتی می‌توانم اینطور بگویم که اگر شما می‌خواهید قضاوتی را راجع به نیروی انتظامی داشته باشید به پلیس تهران بنگرید و رفتار پلیس در تهران الگو می‌باشد و شاید بیش از ۷۰ درصد همین رفتار‌ها و اقداماتی هست که همکاران من در کلانتری‌ها و در سر چهار راه‌ها و مراکز راهنمایی و رانندگی و در پلیس‌های دیگر در حال فعالیت هستند و در واقع مسئولین و آحاد مردم به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

او بیان داشت: پلیس مجموعه‌ای تاثیرگذار هست و اگر حادثه و اتفاقی روی می‌دهد به شدت برد دارد فلذا کار بسیار سنگین است و کار را باید با دقت و با عقلانیت و تدبیر انجام دهیم و به لطف خدا در این سال‌ها توانسته ایم در واقع با اقداماتی که انجام می‌دهیم جدای از مراسمات جاری و ساری که هست در بحث جرائم کار‌های خوبی را انجام دهیم.
 
بیشتر بخوانید:

وی بیان داشت: رفتار پلیس در تهران الگو است و یکی از اقداماتی که به صورت جد در حال دنبال کردن آن هستیم تغییر رفتار سازمانی است و این تغییر رفتار سازمانی بر مدار دکترینی است که اعلام کرده و در واقع تببین مسیر راه ماست که نقشه راه ما را ترسیم می‌کند و در واقع جامعه محوری و مردم مداری است یعنی اینکه پلیس تمام برنامه‌های خود را بر مبنای خواست و تامین خواسته‌های مردم طراحی و برنامه ریزی نماید.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این خصوص اقدامات زیادی انجام شده است از رفتار مامور راهنمایی و رانندگی در سر چهار راه و یا مراجعاتی که به آن‌ها می‌شود و چه رفتار مامور ما در کلانتری‌ها و در پلیس‌های تخصصی مانند آگاهی و فتا، این نگاه را دنبال می‌کنیم که شیوه و روش و منش ما خادمی و خدمت گذاری و گره گشایی و حل مشکل مردم و درد و غم مردم را گرفتاری خودمان دانستن باشد.

سردار رحیمی بیان داشت: یعنی اینطوری هست که اگر از خانه مردم سرقت شد من احساس کنم که از خانه من و یا یکی از نزدیکانم سرقت شده است و اگر تصادفی در سر چهار راه اتفاق افتاد که مدیریت صحنه تصادف بر عهده پلیس هست حتما پلیس باید احساس کند آن فردی که آنجا مضروب شده و مجروح و یا گرفتار شده از نزدیکان خودش و برای خودش است و به درستی مدیریت صحنه را انجام دهد و این نگاه به جد دنبال می‌شود.

وی اذعان داشت: طبیعتا ما از تغییر ادبیات و گفتمان شروع خواهیم کرد تا تغییر رفتار و عمل و اقدام تا اینکه در تمام همکارانم این ملکه و باور بشود و ما باید شیوه و روشمان خادمی و خدمت گذاری و حل مشکلات جامعه و مردم باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *