نکات کلیدی برای کاهش ابتلا به آنفلوانزا

16:20 - 17 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۴۸۴
محققان بر این باورند استفاده گسترده از ماسک صورت و فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل کووید-۱۹، شیوع آنفلوانزا را در کودکان در زمستان ۲۱-۲۰۲۰ کاهش داد.

- ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، این محققان افزودند: افرادی که به طور مرتب بهداشت دست را رعایت و در دوران اوج شیوع بیماری، خود را قرنطینه می‌کردند، به مهار آنفلوانزا و نیز ویروس سینسیتیال تنفسی یا RSV کمک کرده اند.

قبل از همه گیری کووید-۱۹، اوج شیوع ویروس آنفلوانزای A در بین کودکان در اطراف بیمارستان اطفال «آکرون» در ایالت اوهایو، در فصول آنفلوانزا در فوریه سال‌های ۲۰۱۸-۲-۱۹ و ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بود.

داده‌ها نشان می‌دهد فوریه سال ۲۰۱۹، ۴۱ درصد نمونه‌های سواب بینی و گلو مورد آزمایش ویروس آنفلوانزای A در ایالت اوهایو مثبت بوده اند، در حالی که در فوریه ۲۰۲۰، این رقم ۲۴ درصد بود.

با این حال زمستان ۲۱ -۲۰۲۰، تنها دو مورد جداگانه از ویروس آنفلوانزای B مشاهده شد و هیچ موردی از ویروس آنفلوانزای A در بین کودکان بیماران بیمارستان «آکرون» تشخیص داده نشد. براساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، بیشتر ایالات این کشور این موضوع را تجربه کرده اند.

دکتر اسامه العسل نویسنده مقاله و پزشک طب اورژانس اطفال در بیمارستان کودکان آکرون می‌گوید: ماسک صورت و بهداشت و جداسازی مناسب می‌تواند ابزار موثری برای محافظت از گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان و کودکان خردسال در فصل شیوع ویروس تنفسی باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا در ماه ژوییه گزارش داد که موارد ابتلا به آنفلوانزا و سایر ویروس‌ها در سال ۲۱ -۲۰۲۰ به "پایین‌ترین حد" رسیده است که این موضوع احتمالاً به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشت و رعایت محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ است.

العسل گفت: ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی «می تواند یک راه ساده غیر دارویی برای نجات جان انسان‌ها باشد.»

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *