شوک به فرانسه در پی گزارش سوء استفاده کشیش‎های کاتولیک از هزاران کودک

13:36 - 17 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۴۱۱
گزارش منتشر شده درباره سوء استفاده جنسی از بیش از ۲۰۰ هزار کودک در فرانسه از سوی کشیش‌های کاتولیک، مردم فرانسه را شوکه کرده است.

- کلیسای کاتولیک در فرانسه زمانی قدرتمند بود که به عنوان یکی از ارکان قدرت در این کشور در نظر گرفته می‌شد؛ در سلسله مراتب جهانی کاتولیک رومی، فرانسه موقعیت خود را در قرن پنجم تقویت کرد.

در حالی که اعتبار مذهب کاتولیک در سراسر جهان غرب فروکش کرده است، اما کاهش بی وقفه اعتبار آن در فرانسه با توجه به موضوعات مختلف بسیار چشمگیرتر است.

در حال حاضر، گزارش ویرانگر از کلیسا درباره سوء استفاده جنسی توسط کشیش‌ها که به تازگی منتشر شد یک ضربه دیگر بر پیکره کلیسای کاتولیک بود و آنچه را که زمانی ستون فرهنگ و جامعه فرانسه بود، بیشتر متزلزل کرده است.

این گزارش داستان‌های سوءاستفاده‌ای را که در طول سال‌ها ظاهر شده است، تایید کرد.

همچنین این گزارش، مردم فرانسه را با جزئیات بزرگی که بیش از ۲۰۰ هزار کودک خردسال در ۷ دهه گذشته شامل شده بودند، شوکه کرد.

این گزارش، بی اعتباری کلیسای کاتولیک را در نزد مردم فرانسه تشدید کرده است.

«لوران استالا بوردیلون»، کشیش در پاریس، می‎گوید که کلیسا هنوز با حاشیه‌های متعددی در فرانسه روبرو و اعتبار آن در حال کاهش است.

«استالا بوردیلون»، که زمانی از قانونگذاران فرانسوی بود، گفت «از آنجایی که کلیسا نتوانست سوء استفاده جنسی را متوقف کند، نه تنها به حاشیه رانده شده بلکه بی اعتبار شده است.»

در سطح جهانی، کلیسای کاتولیک فرانسه بیش از دیگر همتایان خود، به ویژه در آلمان و آمریکا، تضعیف شده است.

کاتولیک‌های محافظه کار فرانسوی که در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که دینداری مسیحیان کاهش یافته است، همچنان یک نیروی سیاسی قدرتمند و بازیگر سرسخت جنگ‌های فرهنگی هستند که بر فرانسه حاکم است.

با این حال، برای قربانیان سوءاستفاده جنسی توسط اعضای کلیسای کاتولیک، این گزارش روایتی ویرانگر از رنج آن‌ها و روشن شدن واقعیت پس از چندین دهه انکار بود.

مطالعات با استفاده از داده‌های «یورو ولیوز» نشان داده است که در سال ۲۰۱۸، تنها ۳۲ درصد از فرانسوی‌ها کاتولیک شناخته شده‎اند و کمتر از ۱۰ درصد به طور مرتب در مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

امروزه طبق آمار‌های کلیسا، تنها نیمی از مراسم‎های غسل تعمید و ۴۰ درصد از ازدواج‌ها در کلیسای کاتولیک برگزار می‌شود.

همچنین گزارش‎ها نشان می‎دهند که تعداد کشیش‌ها در فرانسه کاهش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *