بنا: سبک مبارزه گرایی به ولاسف نمی‌خورد/ روزی که آمدم کشتی‌فرنگی یازدهم جهان و ششم آسیا بود

13:02 - 16 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۲۰۵
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: ساروی در غیاب اولوئف و الکسانیان بخت زیادی برای رسیدن به سکوی نخست دارد و محمدرضا گرایی هم به مدالی جز طلا فکر نمی‌کند.

محمد بنا در گفت‌وگو با میزان، درخصوص ادامه مسابقات فرنگی‌کاران ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در نروژ، اظهار داشت: توجه داشته باشید که مسابقات ۳ روز است و کشتی‌گیرانی که تجربه بالاتری دارند، امروز و فردا به روی تشک خواهند رفت. در ۴ وزن نخست نیز ما کشتی‌گیرانی را روی تشک فرستادیم که اکثرا تجربه بالایی نداشتند؛ به طور مثال عباس‌پور و مختاری اولین حضورشان در رقابت‌های جهانی را تجربه می‌کردند. از طرفی پژمان پشتام یک کشتی‌گیر ۷۷ کیلوگرمی است که برای ارنج تیم به یک وزن بالاتر آمده است و البته به نظر من همین که وزن کم نمی‌کند با فراغ بال بهتری مبارزه می‌کند و می‌تواند امروز مدال برنز جهان را به سینه بزند.

وی افزود: در این ۴ وزن عباس‌پور به خاطر وزن کم کردن نتوانست در قالب اصلی خود ظاهر شود و نمایش جالبی نداشت. گرایی هم سبک مبارزاتش به ولاسف نمی‌خورد و به همین دلیل شرایط برایش سخت بود و نمی‌توانست داشته‌هایش را مقابل این کشتی‌گیر پیاده کند، اما مختاری و پشتام تا نیمه‌نهایی بالا آمدند و نمایش خوبی داشتند. البته علی‌رغم اینکه از نظر منطق کشتی در ۴ وزن نخست در مجموع نتایج بدی رقم نخورد، اما من از عملکرد این ۴ کشتی‌گیر راضی نیستم، چرا که من همواره به شاگردانم اعتقاد دارم که می‌توانند بهترین باشند و بالاتر از همه قرار بگیرند.

بنا خاطرنشان کرد: در سایر اوزان شرایط بهتری داریم و توقع دارم محمدرضا گرایی، ساروی و یوسفی مدال‌های خوشرنگی را به دست بیاورند. یوسفی پتانسیل بالایی دارد و با توجه به اینکه ۳ مدعی اصلی این وزن یعنی لوپز کوبایی، کایالپ ترک و سیمنوف روس در این دوره از رقابت‌ها به میدان نیامده‌اند، توقع می‌رود که او بتواند از سایر حریفان سبقت بگیرد و حتی به مدال طلا برسد. البته او جوان است و تجربه چندانی ندارد، اما من به شاگردانم اعتقاد دارم و می‌دانم توانایی کسب بهترین نتایج را دارند. ساروی هم در غیاب اولوئف و الکسانیان بخت زیادی برای رسیدن به سکوی نخست دارد و گرایی هم به مدالی جز طلا فکر نمی‌کند و لیاقت و شایستگی رسیدن به این مدال را دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در ادامه گفت: روزی که آمدم تیم کشتی‌فرنگی یازدهم جهان و ششم آسیا بود، اما حالا در چه جایگاهی قرار داریم؟ ما تیم را بر اساس یک چرخه منطقی انتخاب کردیم و کسی نمی‌تواند بگوید کسی خارج از چرخه وارد تیم‌ملی شده است. نفراتی که در این رقابت‌ها به روی تشک می‌روند یک روند منطقی را طی کرده‌اند و خودشان را برای ملی‌پوش شدن اثبات کردند. البته در برخی اوزان وزن کم کردن به کشتی‌گیران فشار وارد کرد و این کشتی‌گیران باید به این نتیجه رسیده باشند که در قانونی که ۲ ساعت بعد از وزن‌کشی باید به مصاف رقبا رفت، وزن کم کردن کار غیرمعقولی است. ما در همین رقابت‌ها پشتام را داشتیم که تغییر وزن داشت و الان در آستانه کسب مدال است و همین موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای سایر کشتی‌گیران باشد که دنبال وزن کم کردن نباشند.

بنا در پایان تصریح کرد: در مجموع من به همه شاگردانم اعتقاد دارم و حد و اندازه همه آن‌ها را رسیدن به بهترین عنوان می‌دانم. در ۶ وزن بعدی شرایط بهتری در انتظار تیم خواهد بود و ان‌شاءالله با دعای خیر مردم نتایج خوبی به دست بیاید و دل مردم کشورمان هم شاد خواهد شد. پیروزی و موفقیت کشتی‌گیران حاصل زحمت خودشان است و خودم را مقصر هر شکستی می‌دانم. اینکه کشتی‌گیری مقابل حریف خود شکست می‌خورد باید من پاسخگو باشم و من مسئولیت کار خودم را بر عهده می‌گیرم. در پایان تاکید می‌کنم که رقابت‌ها ۳ روز ادامه دارد و ما در ۶ وزن بعدی شانس‌های زیادی داریم، هر چند در ۴ وزن نخست هم هنوز شانس رسیدن به ۳ مدال برنز را داریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *