رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام آمادگی ایران برای حمایت همه جانبه از لبنان

10:46 - 15 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۹۹۲
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان تشکیل دولت جدید در لبنان را تبریک گفت و ضمن تاکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان، آمادگی دولت برای ارائه حمایت همه جانبه به لبنان اعلام کرد.

- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز پنجشنبه در آغاز دیدار‌های خود با مقامات لبنان، با میشل عون رئیس جمهوری آن کشور دیدار و پیرامون موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات که در کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد امیرعبداللهیان تشکیل دولت جدید در لبنان را تبریک گفت و ضمن تاکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان، آمادگی دولت برای ارائه حمایت همه جانبه به لبنان اعلام کرد.

رئیس جمهور لبنان اظهار داشت: در لبنان چه مردم و چه مسئولین، ایران را دوست خود می‌دانند و ما همواره حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود احساس می‌کنیم.

آقای میشل عون گفت‌وگو‌های میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را مهم خواند و ارتباطات نیک میان جمهوری اسلامی ایران را مایه خشنودی لبنان و عامل آرامش منطقه دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در پروژه‌های توسعه‌ای لبنان حضور قوی داشته و به ویژه در پروژه‌های نیروگاهی این کشور شرکت‌های ایرانی در تراز بالای جهانی را در لبنان فعال کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *