تاجران "افغانستان" به اعتصاب ضددولتی تهدید شدند

10:31 - 23 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۳۹۵
خبرگزاری میزان - تاجران افغان اعلام کردند وضع امنیتی افغانستان در ۱۰ ماه گذشته، بر فعالیت آنان تاثیرات نامطلوبی گذاشته است و اگر این روند ادامه یابد، تاجران ناگزیر خواهند شد تا دست به اعتصاب سراسری بزنند.
تاجران
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزای میزان به نقل از خبرگزاری آنا، "خان جان الکوزی" معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان روز گذشته (یکشنبه) با بیان اینکه روز شنبه گذشته فرزند یک تاجر افغان در منطقه "بگرامی" کابل ربوده شد، گفت: تاجران تعهد کرده‌اند اگر این فرد آزاد نشود، حتی یک گونی آرد به کابل نیاورند.
 
براساس این گزارش، "الکوزی" افزود: این فرد در نزدیکی پاسگاه پلیس ربوده شد و ما یقین داریم که نیروهای دولتی با ربایندگان هم‌دست هستند.
 
وی تاکید کرد: از منظر بخش خصوصی، افراد وابسته به دولت با استفاده از اسلحه، لباس و امکانات نیروهای امنیتی افغانستان، بخش خصوصی را هدف قرار می‌دهند.
 
به‌گفته "الکوزی"، ۱۰ ماه پیش "اشرف‌غنی" رئیس‌جمهوری و "عبدالله عبدالله" رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی به تاجران وعده داده بودند که دولت امنیت بخش خصوصی را حفظ خواهد کرد ولی اکنون وضعیت بدتر از قبل شده است.
 
برطبق آمار منتشر شده به‌وسیله اتاق تجارت و صنایع افغانستان، در دو ماه گذشته افراد و گروه‌های مسلح ۳۸ تاجر و اعضای خانواده‌ آنان را در کابل و برخی ولایت‌های دیگر ربوده‌اند.
 
تاکنون مقام‌های دولتی افغانستان درباره این اظهارات موضع‌گیری رسمی نکرده‌اند.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *