آمادگی ایران برای جهش ملموس در روابط با روسیه

9:15 - 14 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۶۹۰
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پیامی که برای آقای پوتین و مقامات عالی روسیه دارم، این است که دولت جدید ایران آمادگی دارد یک جهش جدی و ملموس در روابط دو کشور ایجاد شود.

- بنا به اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، حسین امیرعبداللهیان که بنا به دعوت رسمی همتای روس خود وارد روسیه شده است، بلافاصله پس از ورود به مسکو در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با اعضای سفارت و مسئولان سایر ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار و تبادل نظر کرد.

در این نشست ابتدا کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، توضیحات کاملی در رابطه با آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و روسیه و بستر سازی‌های بعمل آمده جهت تعمیق مناسبات فی‌مابین ارائه کرد.

در ادامه رؤسای هریک از ارگان‌های ذیربط، مطالبی را در خصوص حوزه فعالیت خود بیان داشتند.

در پایان حسین امیر عبداللهیان با تشریح رویکرد عملگرایانه دولت سیزدهم در همه حوزه‌ها به تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حاضر پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اراده آقای پوتین برای رابطه راهبردی و توسعه و تحکیم همه جانبه مناسبات اراده‌اب جدی و قطعی و نگاهی مسلم و اثبات شده برای ما است، تصریح کرد: دولت سیزدهم دقیقاً در پاسخ به این نگاه عالی، برنامه‌های فشرده‌ای را دارد که بتواند ترجمان این نگاه را داشته باشد و آن را عملیاتی کند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: نگاه دولت آقای دکتر رئیسی این نیست که ما یک گفت‌وگو و مصاحبه انجام دهیم و برویم. توقعی که آقای دکتر رئیسی دارند و پیامی که برای آقای پوتین و مقامات عالی روسیه دارم، این است که دولت جدید ایران آمادگی دارد که یک جهش جدی و ملموس در روابط دو کشور ایجاد شود.
 
امیرعبداللهیان اضافه کرد: همه این موافقتنامه‌ها، اسناد، تفاهم‌نامه‌ها و همچنین گفت‌وگو‌های آقای پوتین در دو مرحله از سفرش به ایران و دیدارش با مقام معظم رهبری، این دولت آمادگی دارد که پای کار بیاید و عمل‌گرایانه و با سرعت و شتاب و منطق آن‌ها را اجرایی کند و ما در بازه زمانی کوتاه شاهد این جهش در روابط باشیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *