روسیه باید نسبت به تغییرات احتمالی در مرز‌های کشور‌ها حساسیت نشان دهد

21:28 - 13 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۶۵۷
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در دیدار با لاوروف مواضع خود را در مورد تحولات قفقاز هماهنگ می‌کنیم، گفت: روسیه باید نسبت به تغییرات احتمالی در مرز‌های کشور‌ها حساسیت نشان دهد.

- حسین امیر عبداللهیان در بدو ورود به مسکو و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما انتظار داریم روسیه نسبت به تغییرات احتمالی در مرز‌های کشور‌ها در منطقه واکنش و حساسیت نشان دهد، اظهار کرد: انتظار ما این است که روسیه نسبت به حضور تروریست‌ها و تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه که علیه صلح و امنیت است حساس باشد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران و روسیه جدا از این سفر بطور مستمر در مجاری دیپلماتیک و تماس‌های تلفنی درباره مسائل مختلف رایزنی دارند.

وی بیان کرد: رؤسای جمهور ایران و روسیه تاکنون دو گفت‌و‌گوی تلفنی داشتند و و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نماینده عالی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیسی به تهران اعزام کرد.

امیرعبداللهیان افزود: در بخش دوجانبه با توجه به تلاش ماه‌های اخیر سفارت ایران در روسیه زمینه خوبی فراهم شده به دنبال این هستیم که دستاورد این سفر، جهش جدی در روابط در همه عرصه‌ها باشد و با توجه به شرایطی که در منطقه قفقاز جنوبی و افغانستان گفتگو‌های جدی خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سیاست‌های منطقه‌ای تهران و مسکو در سال‌های اخیر بسیار به هم نزدیک بود و در حوزه منافع مشترک دو کشور اقدامات خوب و هماهنگی‌های سازنده‌ای انجام شده است، ابراز امیدواری کرد این ظرفیت برای امنیت در همه بخش‌های منطقه ارتقاء پیدا کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *