برنامه کاهش جمعیت کیفری مشمول اراذل و اوباش نمی‌شود

14:29 - 13 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۶۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: برنامه کاهش جمعیت کیفری شامل اراذل و اوباش نبوده و برخورد جدی با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

- عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در مراسم تکریم ومعارفه دادستان‌های قدیم و جدید شهرستان بوکان با اشاره به اینکه دادستان‌ها در خط مقدم مبارزه با بزهکاری هستند، بر اهمیت برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم تاکید کرد و گفت: برنامه کاهش جمعیت کیفری شامل اراذل و اوباش نبوده و برخورد جدی با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

عتباتی در ادامه به اهمیت استفاده از نهاد‌های میانجیگری در کاهش ورودی پرونده‌ها ادامه داد: افزودن شعب رسیدگی و قاضی راهکار مناسبی برای رسیدگی به انبوه پرونده‌های ورودی نیست و باید به سمت و سوی نهاد‌های میانجیگری و پیشگیرانه با استفاده از افراد متنفذ و ریش سفیدان برای کنترل ورودی پرونده به محاکم برویم.

وی افزود: منشأ بسیاری از جرایم، بیکاری و عدم آموزش مهارت‌های اجتماعی همچون کنترل خشم است، از این رو باید از ظرفیت دستگاه قضایی برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی واشتغالزایی در جامعه استفاده کرد و نیز نهاد‌های مرتبط با آموزش مهارت‌های اجتماعی یک سری از مفاهیم و مهارت‌ها را برای جوانان آموزش دهند.

در ادامه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی در این آیین با تاکید بر تحول گرا بودن دستگاه قضا که خواسته ریاست قوه قضائیه است گفت: لازمه تحول گرا بودن دستگاه قضایی آسیب شناسی است.

وی ادامه داد: دادستان باید به صورت عملیاتی در میدان باشد و امروز مقوله اراذل و اوباش در نظام اجتماعی جایگاهی ندارد و برخورد با این افراد باید عبرت آموز باشد.

امین زاده فرماندار بوکان نیز ضمن خوشامد گویی به رئیس کل دادگستری استان و هیأت همراه از اقدامات دکتر عتباتی در حوزه‌های مختلف منجمله فساد ستیزی تقدیر کرد.

ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز با بیان اهمیت جایگاه قضا و قاضی گفت: ریشه تمام مسائل تقوا، ایمان و اعتقاد راسخ به اسلام و رعایت اخلاق و عدالت اسلامی است از این رو قضات جانشینان پیامبران هستند و با اجرای عدالت در صحرای محشر در نزد رسول اکرم (ص) روسفید خواهند بود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از زحمات قدرت دادستان سابق بوکان توسط رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تقدیر و زاهد به عنوان دادستان جدید بوکان معرفی گردید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *