آمادگی ایران برای حل بحران انرژی در جهان

21:44 - 12 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۵۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نفت با اشاره به موضوع بحران انرژی در جهان گفت: در صورتی که تحریم‌های ظالمانه برداشته شود ایران این آمادگی را دارد که برای حل بحران انرژی اقدامات لازم را انجام دهد.

–جواد اوجی در اظهاراتی پس از پایان بیست‌ویکمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس گفت: اینروز‌ها کشور‌های توسعه یافته درگیر بحران انرژی هستند و در انگلستان و اروپا و حتی آمریکا مردم در زمینه تامین سوخت دچار چالش شده اند.

وزیر نفت با بیان اینکه قیمت گاز چند برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: بحران انرژی و نگرانی تامین سوخت تبدیل به دغدغه و چالش مردم کشور‌های مختلف شده است که اعتراضات متعددی را بدنبال داشته است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین کشور‌های صادر کننده نفت محسوب می‌شود و در این شرایط می‌تواند کمک بزرگی برای حل این بحران کند.

اوجی تصریح کرد:، اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه، در زمینه صادرات نفت این امکان را ندارد.

وزیر نفت تاکید کرد: جمهوری اسلامی در خصوص تامین انرژی جهان و حتی کشور‌های پیشرفته، بار‌ها با حسن نیت اعلام آمادگی کرده که حاضر است با افزایش تولید نفت، در خصوص تثبیت بازار نفت و تامین این سوخت بخش عمده‌ای از این چالش که در این کشور‌ها مردم دچار شده اند حل کند.

اوجی گفت: در صورتی که تحریم‌های ظالمانه برداشته شود ایران این آمادگی را دارد که برای حل بحران انرژی اقدامات لازم را انجام دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *