تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر بهره گیری از ظرفیت موثر هسته‌های بخشایش و خیرین

9:52 - 15 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۳۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در مراسم معارفه رئیس جدید حوزه قضایی مرحمت آباد گفت:باید از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف، هسته‌های بخشایش و خیرین در پیشگیری از وقوع جرم به نحو احسن استفاده کرد.
-  ناصر عتباتی،رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در مراسم معارفه رئیس جدید حوزه قضایی مرحمت آباد بیان کرد:باید از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف، هسته‌های بخشایش و خیرین در پیشگیری از وقوع جرم به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: حوزه قضایی مرحمت آباد دارای مردمی مذهبی، با ایمان و زحمت کش می‌باشد و این فضای مناسبی را ایجاد می‌کند تا با هم افزایی و همکاری همه مجموعه‌ها کمک کرد تا برنامه‌های پیشگیرانه و سیاست‌های دستگاه قضایی به نحو مطلوب محقق گردد.

عتباتی افزود: این منطقه یک منطقه خاص است و نگاه ویژه‌ای را در حوزه منابع طبیعی و زیست محیطی و حمایت از فعالان اقتصادی را می‌طلبد و دستگاه قضایی باید توجه جدی در حوزه منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و منابع طبیعی و آبی داشته باشد.

وی در پایان با تشکر از زحمات زاهد از بخشی رئیس جدید حوزه قضایی مرحمت خواست از ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید و حمایت از اشتغال و کار آفرینان استفاده کند و با افرادی که امنیت جامعه و خانواده‌ها را تهدید می‌کنند برخورد جدی نماید و از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف، هسته‌های بخشایش و خیرین در پیشگیری از وقوع جرم به نحو احسن استفاده کند.

در ابتدای این مراسم حجت السلام جلالی امام جمعه مرحمت آباد ضمن خیر مقدم به حضور رئیس کل دادگستری استان و هیأت همراه و تقدیر از تلاش‌های علی زاهد دادگاه سابق حوزه قضایی مرحمت آباد، رشد و بالندگی دستگاه قضایی را حاصل برکت جمهوری اسلامی ایران و حرکت‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب در انتخاب روسای قوه دانست.

صمدی فرماندار مرحمت آباد نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات و تلاش‌های زاهد رئیس سابق حوزه قضایی مرحمت آباد گفت: حوزه قضایی مرحمت آباد جز امن‌ترین و آرامترین حوزه‌های قضایی است و با بررسی آمار جرایم، این حوزه از نظر ارتکاب جرایم جز پایین‌ترین حوزه‌ قضایی است و این امر مرهون تلاش‌های دستگاه قضایی مرحمت آباد است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، حکم بخشی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی مرحمت آباد توسط رئیس کل دادگستری استان به وی تحویل و از زحمات زاهد رئیس سابق حوزه قضایی مرحمت تقدیر به عمل آمد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *