رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید رییس جدید محیط زیست بر ضرورت ارتقای جایگاه این سازمان

13:10 - 12 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۳۸۳
رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم بتوانیم این سازمان را هم از درون و هم از منظر بیرونی ارتقا دهیم و به نقطه مطلوب برسانیم.

- بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه پیش از ظهر امروز درآغاز نخستین روز کاری خود ا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و بالاخص شهدای جامعه محیط زیست و محیط بانان گفت: فرهنگ سازی و تعامل با رسانه‌های کشوربه‌ویژه رسانه ملی یکی از برنامه‌ایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر نقش رسانه در الگو سازی جامعه گفت: رسانه‌ها در اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست از اهمیت بالقوه‌ای برخوردار هستند و می‌توانند اثرگذاری خوبی هم در سطح جامعه داشته باشند. از این رو با وجود تمام سختی‌های پیش رو، یکی از کارکرد‌های سازمان حفاظت محیط زیست الگوسازی و فرهنگسازی است که امیدواریم سازمان از تمامی این ظرفیت‌ها بهره ببرد و دست اندرکاران نیز با ایفای نقشی سازنده ما را در این امر یاری کنند.

سلاجقه که با شبکه خبر گفتگو می‌کرد، در ادامه با اشاره به سوابق خود در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: من با سازمان حفاظت محیط زیست بیگانه نیستم و با شناختی کاملی که از سازمان دارم پا به این عرصه گذاشته‌ام و امیدوارم با تجربه مدیران سازمان به‌ویژه برادر خوبم دکتر کلانتری و همراهی سایر همکاران سازمان به اهداف تدوین شده برسیم.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری درباره اهمیت حفظ محیط زیست کشور و پشتیبانی او از این حوزه گفت: امیدوارم به پشتوانه اصل ۵۰ قانون اساسی که جایگاه مهم محیط زیست در آن اشاره شده است، بتوانیم سازمان را هم از درون و هم از منظر بیرونی ارتقا دهیم و به نقطه مطلوب برسانیم.

سلاجقه در پایان با اشاره به اهمیت استفاده از سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در جهت تسهیل دستیابی به اهداف سازمان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه محیط زیست هم‌چنین امیدوارم بتوانیم در بحث‌ها و عرصه‌های بین‌المللی نیز فعالیت کنیم و نقش آفرینی پررنگی داشته باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *