توانمند‌سازی معلمان، راهبرد اساسی سازمان پژوهش است

14:38 - 12 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۳۳۹
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: توانمند‌سازی معلمان، راهبرد اساسی سازمان پژوهش است.
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی، گفت: تحول یک نقطه نیست؛ یک فرآیند و پروسه است و کار مداوم و تلاش، خاصیت این عرصه است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، درباره رمزینه‌های سریع پاسخ، گفت: فاز نخست این رمزینه‌ها، فعال شده و در تلاشیم فاز‌های بعدی این بخش، زودتر به نتیجه برسد.

ملکی گفت: باید بر آموزش معلمان در رمزینه‌ها و برنامه درسی غیرحضوری، تمرکز بیشتری داشته باشیم و تلاش کنیم معلمان بر استفاده از رمزینه‌ها مسلط شوند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، بر لزوم توجه به محتوای بخش رمزینه‌های سریع پاسخ تأکید کرد و گفت: برای بخش رمزینه‌ها باید به وجه علمی، فنی و ارزشی-فرهنگی کار توجه داشته باشیم و اگر مراقب این سه بُعد نباشیم، ممکن است، تمام تلاش‌های ما از بین برود.

وی افزود: بحث رمزینه‌ها را هم از بُعد کمی و هم کیفی دنبال خواهیم کرد تا در سال آینده وضع مطلوب تری داشته باشیم.

وی گفت: مسأله توانمندسازی معلمان از جمله بخش‌هایی است که شاید اندکی مورد غفلت قرار گرفته است و لازم است که در مورد آن برنامه ریزی‌هایی انجام شود. ارتباط با معلمان نیازمند یک الگو و برنامه است و این ارتباط وظیفه ذاتی ماست.

ملکی، «آموزش معلمان» را ضروری و مهم دانست و گفت: بحث توانمند سازی معلمان برای ما یک راهبرد اساسی است و گام نخست این راهبرد، اصلاح ساختار تشکیلاتی است.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی بخش توانمندسازی معلمان، باید به مشارکت آنان بیندیشیم و در این راستا چند مدل می‌توان پیاده کرد. مدل نخست «تشکیل کمیته و کارگروهی در هر دفتر» است تا بتواند برنامه «آموزش معلمان» را در یک زمان معین ارائه دهد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: مدل دوم، «مدل سازمانی» است؛ به این معنا که در سطح سازمان یک کارگروه یا کمیته تشکیل شود و با برنامه ریزی در سطح سازمان بتواند الگوی آموزشی مناسبی برای توانمندسازی معلمان ارائه دهد.

ملکی افزود: مدل سوم «برون سپاری در خصوص توانمندسازی معلمان» است که در این زمینه باید با افرادی که مهارت و آشنایی کامل به کار دارند، قرارداد همکاری امضا کنیم و با نظارت سازمان کار را دنبال کنیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *