رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاست منفعلانه کمیته ملی المپیک در قبال اساسنامه فدراسیون‌ها

9:52 - 12 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۲۵۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
کمیته ملی المپیک تاکنون موضع گیری در خصوص اساسنامه جدید فدراسیون‌ها نداشته است.

- وزارت ورزش و جوانان در حالی روی اجرایی شدن اساسنامه کمیته ملی المپیک تاکید می‌کند و حتی قصد دارد انتخابات فدراسیون‌ها را بر اساس این اساسنامه برگزار کند که بسیاری از مدیران ورزش کشور و به خصوص روسای فدراسیون‌ها در خصوص مشکلات موجود در آن مواردی را مطرح کردند.

از طرف دیگر این اساسنامه باید به تایید فدراسیون‌های جهانی برسد و همین موضوع پروسه‌ای زمان‌بر خواهد بود؛ با این حال وزارت ورزش از مواضع خود در خصوص اجرایی شدن اساسنامه کوتاه نمی‌آید و قصد دارد تحت هر شرایطی فدراسیون‌ها را ملزم  به اجرای آن کند. در صورتی که اساسنامه فدراسیون‌ها به تایید فدراسیون‌های جهانی و به خصوص مجامع فدراسیون‌های ورزشی کشور نرسد تبعات بین‌المللی زیادی برای ورزش کشور به دنبال خواهد داشت؛ تبعاتی که در وهله اول کمیته ملی المپیک را درگیر خود خواهد کرد. با این حال این کمیته هیچ موضع‌گیری نسبت به اساسنامه جدید فدراسیون‌ها نداشته است.

اینکه چرا کمیته ملی المپیک در قبال اساسنامه فدراسیون‌ها موضع‌ سکوت در پیش گرفته مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود با بررسی تخصصی اساسنامه، مشکلات و تبعات اجرایی شدن آن را به وزارت ورزش گوشزد کند. هر چند شنیده شده حمید سجادی دستور بازنگری در اساسنامه جدید فدراسیون‌ها را داده است و باید دید این موضوع تا چه اندازه دنبال خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *