اهتمام دستگاه قضایی کرمان بر پیشگیری از افزایش پرونده‌های جرایم خشن

9:57 - 14 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۲۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از افزایش پرونده‌های جرایم خشن در این استان تاکید کرد.
- سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در جلسه هم اندیشی و تقسیم کار برنامه کنترل و کاهش خشونت خانگی در استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه خشونت از مباحث بسیار مهمی است که روز به روز در جامعه در حال افزایش است.

قویدل با اشاره به اینکه نیاز است به موضوع خشونت به صورت ویژه نگاه شود، تصریح کرد: توهین، تهدید، تخریب نیز از دیگر مصادیق خشونت‌های رفتاری محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم از نگاه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، معضل کنترل و کاهش خشونت به صورت عام است.

قویدل تاکید کرد: مانند سال‌های گذشته معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، در سال ۱۴۰۰ معضل خشونت را به صورت ویژه پیگیری خواهد کرد و در این خصوص سهم هریک از دستگاه‌ها مشخص شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به مراحل اجرای برنامه کنترل و کاهش خشونت در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: هماهنگی جلسات و تقسیم کار بین دستگاه ها، تعیین مدیر پروژه، پایش و ارزیابی روند اجرای برنامه و جمع بندی و گزارش کار از مراحل اجرای این برنامه محسوب می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته طرح کنترل و کاهش خشونت در یکی از شهرستان‌ها و برخی مناطق حاشیه شهر به صورت پایلوت اجرا شده است.

قویدل گفت: در شهرستان کرمان طرح پیشگیری از خشونت علیه زنان در محله صنعتی اجرا شده و قصد داریم امسال نیز در مناطق حاشیه نشین الله آباد، شیشه گر و ۱۴ معصوم این طرح را پیاده سازی کنیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *