بررسی مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضایی خراسان شمالی

15:45 - 11 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۰۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هفتمین نشست شورای قضایی استان خراسان شمالی به ریاست حجت‌الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان برگزار شد و طی آن مشکلات معیشتی و تأمین امکانات رفاهی جهت کارکنان دستگاه قضایی بعنوان اصلی‌ترین محور بحث مورد بررسی قرار گرفت.
-  هفتمین نشست شورای قضایی استان خراسان شمالی به ریاست حجت‌الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان برگزار شد و طی آن مشکلات معیشتی و تأمین امکانات رفاهی جهت کارکنان دستگاه قضایی بعنوان اصلی‌ترین محور بحث مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری تزکیه نفس و خود سازی را مهمترین عامل سعادت بشر در دنیا و عقبی برشمرد و با بیان اینکه خداوند متعال نیز هدف از آفرینش انسان را «عبادت حق تعالی» برشمرده؛ تصریح کرد: بدون تردید این امر مهم تحقق نمی‌یابد مگر با خود شناسی و خودسازی.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود:عبادت دارای مراحل و مراتب مختلفی است که پس از مراقبت نفسانی، تهجد شبانه، نماز اول وقت و محاسبات دقیق نفسانی می‌تواند سبب عاقبت بخیری شود و بشر را به سر منزل سعادت ابدی رهنمون سازد.

وی با اشاره به سختی شرایط معیشتی و همچنین مشکلات رفاهی کارکنان دستگاه قضایی عنوان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و تورم سرسام آور و همچنین سختی شرایط محیط کار، تامین امکانات رفاهی و ورزشی و پیگیری مسائل معیشتی کارکنان دستگاه قضایی می‌تواند در حفظ روحیه و شادابی و افزایش نشاط و انگیزه کارکنان تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین با اشاره به پیگیری‌های دادگستری کل استان در خصوص فراهم سازی امکانات رفاهی و ورزشی ویژه کارکنان دستگاه قضایی از راه اندازی فروشگاه تعاونی مصرف کارکنان در آینده نزدیک خبر داد.

در این نشست موضوع تسری فوق العاده کارکنان زندان‌ها به پرسنل شاغل در دستگاه قضایی به طور ویژه در دستور کار و مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان قرار گرفت.

وی گفت: متأسفانه ناکافی بودن حقوق و مزایا و میزان دریافتی کارکنان دستگاه قضایی به ویژه کارمندان بخش اداری به گونه‌ای است که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز‌ها و تأمین حداقل‌های معیشتی آنان نیست و این موضوع به طور جدی و مستمر با نمایندگان و وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و امیدوار هستیم با تداوم این پیگیری‌ها إن شاء الله نتایج مطلوب حاصل شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه تصمیم گیری نهایی و حصول نتیجه در این خصوص موکول به تصمیم و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان است، عنوان کرد:به طور کلی در سطح کشور در این خصوص جلسات متعددی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شده و در استان ما نیز چندین جلسه با دعوت از مجمع نمایندگان برقرار و نگرانی‌ها و دغدغه‌های کارکنان دستگاه قضایی به آن‌ها منتقل شده و خوشبختانه در حال حاضر با نظر مساعد نمایندگان، مراتب در دست پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان افزود:دستگاه قضایی همچنان امیدوار و مصمم به پیگیری است و تا حصول نتیجه مطلوب به هیچ وجه این موضوع را رها نمی‌کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *