رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس اتاق اصناف تهران: رئیس قوه قضاییه همواره با ما همراه بوده‌ است

16:01 - 10 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۷۱۹
رئیس اتاق اصناف تهران ضمن «عالی» توصیف کردن عملکرد دستگاه قضا در حوزه اقتصادی به‌ویژه همکاری در مسئله صدور مجوز کسب‌وکار، گفت: رئیس قوه قضائیه همواره با ما همراه بوده‌اند و ما هیچ‌گونه مشکلی در این رابطه نداریم.
قاسم نودفراهانی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با روند صدور مجوز کسب‌وکار برای اصناف، گفت: ما در حوزه اصناف قانونی به نام نظام صنفی داریم که بر مبنای آیتم‌هایی که برای صدور پروانه کسب‌وکار از سوی مجلس شورای اسلامی صادرشده و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرده است، اقدام می‌کنیم و پروانه کسب‌وکار را خیلی آسان و راحت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم.

وی بابیان این‌که فقط در مواردی که خود متقاضی دریافت مجوز کسب‌وکار برای ارائه مدارک لازم مشکل داشته باشد، ممکن است این فرایند طولانی شود، گفت: اگر واحدهای صنفی در تهیه لیست اعلام‌شده اسنادی که باید برای گرفتن مجوز ارائه دهند مشکلی نداشته باشند و مدارک لازم را کامل تحویل بدهند، در کمتر از ۲ ماه یا در بعضی از مواقع حتی صدور مجوز ۱۵ روزه هم انجام می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: به‌عنوان مثال برای سهولت و تسهیل در این امر استعلام از سازمان تأمین اجتماعی را که قبلاً برای صدور مجوز لازم بود حذف‌شده است، اما ۳ روزه نمی‌شود مجوز کسب کرد، زیرا باید از اماکن و نیروی انتظامی هم استعلام بگیریم و این خود نیاز به زمان دارد.  

نوده فراهانی در خصوص عملکرد قوه قضاییه و صحبت‌های رئیس قوه قضاییه در خصوص تسهیل در صدور مجوز، گفت: این عملکرد قوه قضاییه بسیار عالی است. ما ارتباط خیلی خوبی با  دستگاه قضا داریم و آقای محسنی اژه‌ای همواره با ما همراه بوده‌اند و ما هیچ‌گونه مشکلی در این رابطه نداریم و با قوه قضاییه در تماس هستیم و هر جا هم که به مشکل برخورد کرده ایم با ما ضمن همکاری و برای انجام کار ما را راهنمایی هم می‌کنند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *