ادامه طوفان در سواحل مکران و چابهار تا روز دوشنبه/ خسارت جدی گزارش نشده است

12:18 - 10 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۶۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیش‌بینی می‌شود اثرات طوفان اخیر روز دوشنبه به طور کامل از بین برود.
نادر پسندیده در گفت‌وگو با میزان، در توضیح آخرین وضعیت طوفان در سواحل مکران و چابهار گفت: گزارش پیش‌بینی طوفان در دریای عمان از روز سه‌شنبه مورخ ۶ مهر ۱۴۰۰ از سازمان هواشناسی دریافت شد و بلافاصله از همان روز به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن سواحل مکران و چابهار از این طوفان کمیته بحران در سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شد.
 
وی بیان کرد: در کمیته مقابله با خسارات احتمالی طوفان تمام سازمان‌های ذینفع خصوصاً شیلات و هواشناسی و سازمان‌های مربوط به وزارت نفت و شرکت‌های موجود در منطقه که احتمال خسارت دیدن آن‌ها در منطقه وجود داشت وارد کمیته بحران شدند و از روز سه‌شنبه به صورت لحظه‌ای طوفان رصد می‌شد.
 
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از روز سه‌شنبه تا جمعه که طوفان وارد دریای عمان شد از فرصت استفاده شد و تک تک سازمان‌ها و شرکت‌ها اقدامات پیشگیرانه خود را به عمل آوردند که در بخش دریایی به تمام شناور‌های کوچک که در دریا بودند فراخوان داده شد تا به مناطق امن حرکت کنند و در دریا نمانند؛ از سوی شیلات منع صید و برگرداندند صیادان عملی شد از طرفی تمام سیستم‌های امداد و نجات برای کمک در آماده‌باش کامل بودند.
 
پسنده تاکید کرد: باتوجه به اینکه طوفان علاوه بر دریا بر خشکی نیز تأثیرگذار است لذا در بنادر آماده‌سازی و امن‌سازی تجهیزات بندری اجرا نیز شد.
 
وی افزود: خوشبختانه به برکت اقدامات انجام شده تا این لحظه هیچ خسارت جدی گزارش نشده و اینکه سانحه جدی‌ای تا این لحظه رخ نداده است ناشی از انجام اقدامات پیشگیرانه طی سه روز اخیر است چرا که اگر صیادان در دریا حضور داشتند و فراخوانی اعلام نمی‌شد برای آن‌ها احتمال غرق‌شدگی وجود داشت، ولی به واسطه ایجاد کمیته بحران و تعامل سازنده بین سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان شیلات، سازمان هواشناسی مدیریت تا این لحظه بسیار خوب بوده و امیدواریم چند روز آینده نیز بدون خسارت جدی طوفان منطقه را طی کند.
 
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص زمان ادامه طوفان گفت: پیش‌بینی می‌شود اثرات این طوفان روز دوشنبه به طور کامل از بین برود.
 
 

برچسب ها: طوفان بنادر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *