با توزیع صحیح ثروت در جامعه مردم طعم شیرین اجرای عدالت را می‌چشند

9:34 - 10 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۶۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در آئین تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی گفت:با توزیع صحیح ثروت در جامعه مردم طعم شیرین اجرای عدالت را می‌چشند.
- مهدوی، قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در آئین تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات همکاران قضایی و اداری دادگستری کل استان مرکزی بیان داشت: همکاران ما در دادگستری‌ها در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا در کشور و با وجود محدودیت‌های موجود، بدون هیچ وقفه‌ای و با تمام توان در حال خدمت رسانی به مردم هستند و ایثارگرانه در این مسیر قدم برمی دارند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار داشت: امروز کشور ما به برکت نعمتی به نام ولایت در تلاطم‌های متعدد که هر کدام می‌تواند یک نظام را ساقط نماید، در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گرفته است. امروز ما خرسندیم و خدا را شاکریم که خداوند عمر ما را در دوره‌ای قرار داده تا شاهد ظهور مجدد و احیای اسلام باشیم و فعالیت‌های انسان‌های موحد جنبه جهادی به خود گرفته و بخشی از آن‌ها از نعمت شهادت متنعم شدند.

وی ادامه داد: شکرگزاری دیگر ما از این بابت است که در دستگاه قضایی برای اجرای عدالت تلاش می‌کنیم بویژه در چند سال اخیر که با تلاش‌های ریاست سابق قوه قضاییه ،آیت الله رئیسی به صورت کاملا جدی، پرچم مبارزه با ظلم و بی عدالتی در دست قوه قضائیه قرار گرفت و در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای این راه را با قدرت ادامه خواهد داد و بر اساس ارزیابی که در جامعه انجام گرفته است متوجه می‌شویم که دستگاه قضایی به خوبی در این راه قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم این مسیر را بسلامت، با بصیرت و اقتدار همانطور که پیشینیان ما همچون شهید بهشتی و شهید قدوسی و ... در دهه اول انقلاب طی کردند، بپیماییم.

قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: فلسفه شکل گیری همه حکومت‌ها تدبیر امور و رسیدن به رفاه و بردن مردم به سمت توسعه، پیشرفت و آسایش است. در جوامع دینی و حکومت دینی بحث فراتر از این است و موضوع تعالی و رشد و در نهایت عبودیت است. عبودیت نه تنها به معنای خواندن نماز و... بلکه به مفهوم خدمت صادقانه به خلق و کار در جهت گره گشایی از مشکلات مردم و به منظور رضایت خداوند و خشنودی پروردگار است لذا کار بر مبنای تکلیف مداری یعنی عبادت؛ اگر نگاه ما اینگونه باشد دیگر برای ما فرقی نمی‌کند در چه جایگاهی حضور داریم و مهم این است که در هر جایگاهی که هستیم با تمام وجود خدمتگزار مردم باشیم و برای رفع مشکلات آنان بی منت تلاش کنیم. باید دید آیا ما با این روحیه یعنی با داشتن یک روحیه انقلابی در جهت برقراری عدالت در جامعه در حال خدمت رسانی هستیم یا خیر.

مهدوی افزود: امروز با توجه به عصر دانایی و توسعه ارتباطات مسئولیت‌های مسئولین بسیار سنگین شده است انتظارات مردم بسیار بالاتر رفته است و می‌طلبد که برای برآورده کردن نیاز‌های مردم بیشتر تلاش کنیم چرا که ما همواره مدیون خون شهدا هستیم و حکومت اسلامی نیز می‌بایست توزیع ثروت را در جامعه به درستی برقرار نماید تا همه مردم طعم شیرین اجرای عدالت را در جامعه بچشند.

وی ادامه داد: ما در نظام اسلامی در ارتباط با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی می‌بایست یک چرخه تعریف کنیم، یعنی یک انقلاب اسلامی صورت گرفت تا یک نظام جمهوری اسلامی به وجود آید که این نظام جمهوری اسلامی باید مقوم آن انقلاب اسلامی باشد و مراقب باشیم به نحوی عمل نماییم تا از مسیر انقلاب اسلامی خارج نشویم، همچنین انقلاب اسلامی مقوم نظام جمهوری اسلامی باشد. امروز ما شاهد آن هستیم که نظام جمهوری اسلامی سطح راهبردی خود را گسترش داده و به بیرون مرز‌های جغرافیایی خود و کنار ساحل مدیترانه برده است و از طرف دیگر به دریای سرخ کشانده است که بیانگر این است که نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی را تقویت کرده و این قدرت منطقه‌ای در نهایت نظام جمهوری اسلامی را تقویت خواهد کرد.

قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مسیر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و ان شاء الله با قدرت مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه را پشت سر گذاشته و پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی دور از دسترس نخواهد بود و تمدن سازی اسلامی که در حال شکل گیری است با صلابت اتفاق خواهد افتاد. امروز دشمن متوجه شده است که نبرد نظامی با نظام جمهوری اسلامی ایران جواب نخواهد داد چرا که ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد که دشمن بخوبی آن را میداند و از همین روی به تحریم‌های اقتصادی، آسیب‌های امنیتی و تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن و براندازی نرم گرایش پیدا کرده اند.

مهدوی افزود: برای مقابله با این موضوع، توجه به برقراری عدالت، اهمیت به قشر مستضعف و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه بسیار ضروریست لذا توزیع ثروت در کشور که از وظایف حکومت است می‌بایست به نحو مطلوبی توسط دولت انجام گردد. مبارزه با فساد باید از بستر‌های آن انجام شود چرا که تا ریشه بستر‌ها خشک نشود، فساد نیز ادامه دارد و یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه، شفاف سازی است تا از این طریق، هیچ فردی مصون از ارتکاب افعال فسادزا نباشد. در استان مرکزی نیز انتظار می‌رود رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی بر عملکرد مسئولین دستگاه‌های اجرایی نظارت لازم را داشته باشند و تذکرات کافی را بدهند و برخورد قاطع را با تخلفات و جرائم داشته باشند لذا اجازه ندهید طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) نااهلان به منصب و جایگاهی برسند چرا که به انقلاب و نظام آسیب می‌رسانند.

قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تاکید کرد: حفظ وحدت و انسجام و پرهیز از تفرقه و حزب گرایی در شرایط کنونی بسیار لازم است و با تعامل و هم افزایی میان مسئولین کار‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌رود و عقب ماندگی‌ها جبران خواهد شد. در این راه توجه به آسیب شناسی‌ها و بررسی نقاط ضعف و تبدیل آنان به نقاط قوت و تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها می‌تواند کاملا گره گشا باشد لذا انقلاب دیگری که می‌توانیم ایجاد کنیم همین انجام اقدامات جهادی و انقلابی و تحول در فرایند دادرسی ها، مبارزه با فساد و تحقق رضایت مندی مردم است.

وی در آخر ضمن تجلیل از زحمات و تلاش‌های ارزشمند حسین انارکی رئیس اسبق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، مصطفی حیدری را به این سمت معرفی نمود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *