رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تسهیل روند خرید بلیت از عراق در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی/ آیا برنامه‌ای برای ناامید کردن مردم از سفر‌های زیارتی وجود دارد؟

10:02 - 10 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۴۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی و عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر همانند روال سال‌های اخیر هر دو مرز زمینی و هوایی برای زائران از طرف دولت عراق تخصیص می‌یافت این امکان برای افراد وجود داشت تا بتوانند از روش‌های مختلف برای سفر به عتبات عالیات اقدام نمایند قطعاً مشکلات در اربعین ۱۴۰۰ کمتر بود.

حسین مذنب در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت اعزام و پذیرش زائران و ایجاد ناهماهنگی بوجود آمده گفت: اولین توافق برای اعزام زائران ایرانی به کشور عراق ۳۰ هزار نفر بود که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص بعمل آمد؛ لذا در مدت زمان کوتاهی این عدد به ۶۰ هزار نفر افزایش ظرفیت یافت که باتوجه به ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی، شرایط فرودگاه‌های داخلی ومجوز‌های فرودگا‌های عراق انتقال ۶۰ هزار زائر در زمان مقرر کمی با پیچیدگی همراه بود.

سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی و عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به مراجعه اکثر زائران حضرت اباعبدالله حسین (ع) به فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه امام خمینی (ره) با مدارک ناقص (بسیار از این افراد ویزا نداشتند یا ویزا دیر به دستشان رسیده بود) انتظار داشتند در هنگام حضور در فرودگاه امکانات لازم در اختیارشان قرار بگیرد.

مذنب تأکید کرد: اگر همانند روال سال‌های اخیر هر دو مرز زمینی و هوایی برای زائران از طرف دولت عراق تخصیص می‌یافت این امکان برای افراد وجود داشت تا بتوانند از روش‌های مختلف برای سفر به عتبات عالیات اقدام نمایند قطعاً مشکلات در اربعین ۱۴۰۰ کمتر بود.

سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی و عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در خصوص راهکار‌های خرید بلیت از کشور عراق با وجود مشکلات عدم دریافت رمز دوم گفت: توصیه می‌شود افراد برای خرید بلیت از خانواده‌های خود در ایران کمک بگیرند.

وی در ادامه گفت: جدا از این موضوع در حال بررسی چند راهکار دیگر هستیم تا روند خرید بلیت تسهیل شود، از طرفی باید روابط دیپلماتیکی در کشور عراق داشته باشیم که این مسائل مربوط به وزارت راه و شهرسازی نیست به همین دلیل در حال رایزنی با دستگاه‌های مربوطه هستیم که نتیجه آن قطعاً به نفع زائران محترم خواهد بود که بعد از قطعی شدن اعلام می‌شود.

مذنب در توضیح قیمت بالای بلیت برای سفر اربعین باتوجه به اینکه دهک‌های درآمدی مختلف در این سفر حضور پیدا کرده‌اند، گفت: هزینه اولیه خرید بلیت اربعین حدود ۲ میلیون بیشتر از نرخ مصوب بود که با رایزنی‌های سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین‌ها رقمی از شرکت‌های هواپیمایی تخفیف گرفته شد و همچنین بخشی از هزینه‌های فرودگاه‌ها از نرخ اولیه بلیت کاسته شد.

سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی و عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در رابطه سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای ناامید کردن مردم از سفر‌های عتبات عالیات از سوی جریانی در حال اجراست یا خیر؟ گفت: دولت جدید تازه مستقر شده است و برنامه بزرگی را پیش رو داشته و مدیران ارشد در صحنه حاضر شدند همچنین مدیران میانی نیز در تلاش بوده‌اند و قطعاً تمام این افراد نیتشان خدمت رسانی به زائرین و بنده در وزارت راه و شهرسازی شاهد آن بودم و امیدوارم در سال‌های آینده با رفع نواقص پیش آمده شاهد وقوع چنین مشکلاتی در ایام اربعین نباشیم.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *