خاطرات قضات و کارکنان ایثارگر و رزمنده مجموعه قضایی استان فارس جمع آوری و منتشر شود

16:44 - 07 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۱۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان فارس نسبت به حفظ و جمع آوری خاطرات همه قضات و کارکنان ایثارگر و اسرای رزمنده مجموعه قضایی استان فارس اهتمام لازم را داشته باشند و کتابی در این خصوص تهییه و منتشر نمایند.

- همایش ویژه بزرگداشت یاد و خاطره ایثار و رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس در دادگستری استان فارس با حضور، رئیس کل دادگستری استان فارس، اعضای شورای قضایی استان، سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان، قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان، سرهنگ قنبری فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹ فجر و جمعی از بسیجییان مرکز بسیج حقوقدانان استان و پایگاه مقاومت بسیج دادگستری فارس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهدای قوه قضائیه و قدردانی از تلاش و مجاهدت رزمندگان، ایثارگران و جانبازان از جمله قضات و کارکنان ایثارگر مجموعه قضایی استان فارس گفت: هفته دفاع مقدس امسال مقارن با ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شده است که باید از نهضت عاشورا درس‌های فراوانی گرفت و اگر میخواهیم حیات مادی و معنوی، چون اصحاب سیدالشهداء (ع) داشته باشیم باید انقلابی بود و بصیرت انقلابی داشته باشیم و در ادامه مکتب سرخ شهادت تن به ذلت ندهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی هدف از برگزاری همایش بزرگداشت دفاع مقدس در دادگستری فارس را در راستای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی دانست و تصریح کرد: بخشی از قضات و کارکنان دادگستری استان از ایثارگران و جانبازان عزیز ۸ سال جنگ تحمیلی هستند که بدون هیچ چشم داشتی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته و امروز نیز در راه احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه در مجموعه قضایی تلاش می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ نفر از قضات و کارکنان از ایثارگران و جانبازان و اسرای عزیز و تعداد زیادی از همکاران مجموعه قضایی فارس نیز از خانواده‌های معظم شهدا هستند و دستگاه قضایی ما یک دستگاه انقلابی است، دستگاهی است که کارکنان و خدمت گذاران آن از مجموعه‌ی نیرو‌های ارزشی، بسیجی و از خانواده‌ی این نیرو‌های مخلصی است که در راه خدا قدم برداشته اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس به قضات و کارکنان ارزشی و انقلابی دادگستری استان فارس توصیه کرد تا اهداف انقلاب را پیگیری نمایند وضمن رعایت عدالت، مردمی بوده و با حسن خلق و خوش رفتاری در تکریم و احترام ارباب رجوع اهتمام لازم داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی دراین همایش با اشاره به یادداشت‌ها و تقریظات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بر کتب دفاع مقدس و نوع نگاه ویژه معظم له به اهمیت موضوع حفظ و نشر آثار هشت ساله دفاع مقدس پیشنهاد کرد تا معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان فارس نسبت به حفظ و جمع آوری خاطرات همه قضات و کارکنان ایثارگر و اسرای رزمنده مجموعه قضایی استان فارس اهتمام لازم را داشته باشند و کتابی در این خصوص تهییه و منتشر نمایند.

وی به برخورد با فساد نیز اشاره کرد و گفت: در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی برخورد‌های قانونی و بدون اغماضی با فساد صورت گرفته است بنابراین قضات دادگستری استان در راستای فرمایشات رهبری فرزانه انقلاب و ریاست قوه قضائیه در برخورد با مفسدین قاطعانه سرسوزنی اغماض و چشم پوشی نکنندو در چارچوب قانون با فساد مقابله کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در همایش بزرگداشت یاد و خاطره ایثار و رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس در دادگستری استان فارس خاطر نشان کرد: اگر به دنبال خیر دنیا و آخرت هستید بایددر ادامه مسیر اهل بیت (علیهم السلام) پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب باشید و ضمن پاسداری از خون شهدا و ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی تسلیم‌تر از همه به رهبری معظم انقلاب بوده و هرگز در برابر مشکلات نا امید نشویم.

وی از تعامل بسیار مناسب دادگستری استان فارس با سپاه فجر استان و سایر دستگاه‌ها ونهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی استان نام برد و گفت: به لطف و یاری خداوند امروز استان فارس در امنیت مطلوبی به سر می‌برد و برای این که دادگستری استان فارس در اوج اقتدار و افتخار باشد نیازمند همراهی همه همکاران و به خصوص بسیجیان است.

گفتنی است در این همایش سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان و همچنین سرهنگ قنبری فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹ فجر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام به ویژه سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان خاطراتی از دلاورمردی و جانفشانی رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان حرم پرداختند.

لازم به ذکر است در پایان این همایش از ۲۰ نفر از قضات ایثارگر دادگستری استان فارس از سه تن از اعضای خانواده شهدا شهید با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس تجلیل و قدردانی شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *