رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲ هزار دانش آموخته فنی وحرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

15:02 - 07 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۰۹۹
رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای گفت: ۲ هزار دانش آموخته مقطع کاردانی و مهندسی حرفه‌ای در یکی از گروه‌های صنعتی جذب بازار کار می‌شوند.
-ابراهیم صالحی عمران گفت: یکی از اهداف طرح تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه در ۳۱ استان کشور، ارتباط موثر با بنگاه‌های اقتصادی به عنوان شرکای آموزش عالی مهارتی است. در این راستا و پس از عقد تفاهم نامه همکاری با گروه صنعتی انتخاب، صنایع جی پلاس، گلدیران و اتحادیه آسانسور، پله برقی و صنایع وابسته در تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مرتبط، فرصت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه در این صنایع ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه اشتغال بین صنعت و دانشگاه‌های ماموریت گرا از اهداف عالی این طرح است، افزود: منابع دولتی پاسخگوی نیاز تجهیز بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور نیست. از سوی دیگر در دوران پسا صنعتی، نیاز بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و متوسط به نیروی انسانی ماهر و آشنا به فناوری نوین به شدت افزایش یافته است.

رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای ادامه داد: از این رو پس از حضور موثر بخش خصوصی در تدوین و بازنگری سرفصل‌های درسی و ایجاد حس اعتماد در گام اول، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های در سراسر واحد‌های تابعه و در مرحله دوم جذب فارغ التحصیلان از برنامه‌های موفق این دانشگاه بوده که در آغاز مسیر آن قرار داریم.

صالحی عمران به نامگذاری بخش خصوصی به عنوان شرکای آموزش عالی مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره و تصریح کرد: این موضوع به تمامی حوزه‌ها اعم از آموزشی، پژوهشی و دانشجویی جهت رصد نیاز نیروی انسانی صاحبان صنایع کوچک و بزرگ و خدماتی در کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: همچنین ۵۷۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی برای تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه هزینه شده است و لزوم حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در صنعت، برگزاری آزمون صلاحیت عملی «فنوحر» برای متقاضیان جذب، بازنگری مداوم سرفصل‌های درسی، توسعه مراکز رشد مهارتی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی تلقی می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *