کرونا بیش از ۳ هزار دانش آموز را به خانواده تحت پوشش کمیته امداد اضافه کرد

4:55 - 10 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۰۸۰
مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت‌:به طور کلی یکی از اهداف کمیته امداد در کمک‌ها و پویش‌هایی که برای خدمت به نیازمندان انجام می‌دهد بحث توانمند سازی است، هدفمان در کمیته امداد صرفا توانمندسازی معیشتی نیست بلکه توانمندسازی فرهنگی و علمی دانش آموزان است.
سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با میزان در مورد تاثیر انجام برنامه هایی، چون پویش شور عاطفه‌ها در مدارس و بین دانش آموزان، گفت: به طور کلی کمک کردن و کمک شدن دو بعد مادی و معنوی دارد و آموزش این نکته به دانش اموزان که تاثیرات عمیق کمک کردن جدای از وجه مادی آن احساس آرامش عاطفی و معنوی در فرد ایجاد می‌کند و گیرنده کمک نیز به جهت همایت عاطفی که از آن بهره‌مند شده است انرژی و نیرو گرفته و توانمند می‌شود موثر است.

وی ادامه داد:زمانی که گیرنده کمک این احساس دیده شدن و در نظر گرفتن شدن توسط هم نوع خود را تجربه می‌کند در آینده می‌تواند با توانمند شدن خود به یک فرد خیری تبدیل شود چرا که آثار مادی و معنوی این کار نیک را درک کرده است.


مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: به طور کلی یکی از اهداف کمیته امداد در کمک‌ها و پویش‌هایی که برای خدمت به نیازمندان انجام می‌دهد بحث توانمند سازی است، این توامند سازی هم در ابعاد مادی و هم فرهنگی و تحصیلی می تواند باشد در نیز می‌باشد. واقع هدفمان در کمیته امداد صرفا توانمندسازی معیشتی نیست بلکه توانمندسازی فرهنگی و علمی دانش آموزان است.

پرینچی اضافه کرد:در حال حاضر ۲۵ هزار دانش اموز تحت پوشش ما قرار دارند که از تهیه نوشت افزار و وسایل کمک اموزشی تا هزینه‌های تحصیلی، ثبت نام در برخی از مدارس به صورت رایگان و بهرهمندی از خدمات مشاوره‌ای و تحصیلی می‌باشد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بحران به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا چه تعداد دانش اموز نیازمند جدید به مجموعه حمایتی شما اضافه شده است گفت: در زمان مذکور تعداد ۳ هزار دانش آموز شرایط لازم را برای پیوستن به خانواده امداد داشته اند که امیدواریم با توانمند سازی این افراد و خانواده هایشان و همچنین حل بحران کرونا این تعداد کاهش بیابد.

وی در مورد نوع کمک‌های دریافتی توسط دانش آموزان از کمیته امداد گفت:علاوه بر کمک هزینه‌های تحصیلی که به آنان تعلق می‌گیرد، در همین دوران آموزش مجازی تعداد ۲۵۰۰ تبلیت تهیه و برای آموزش در اختیار دانش اموزان نیازمند قرار گرفته است، علاوه بر این بسته‌های نوشت افزار فکیف و کفش و سایر اقلام ویزه تحصیل نیز در این کمک‌ها قرار دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *