اقدام عجیب سرپرست جدید فدراسیون؛ تحویل دوچرخه با چاشنی تهدید به محرومیت!

12:35 - 07 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۰۱۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرپرست جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری با تهدید رکابزن المپیکی به محرومیت، وی را مجبور به تحویل دوچرخه‌ای کرد که با آن در المپیک توکیو رکاب زده بود.

- فدراسیون دوچرخه‌سواری در دوران ریاست محمود رشیدی پیش از اعزام سعید صفرزاده به المپیک توکیو و زمانی که وی برای حضور در مسابقات تک مرحله‌ای در ترکیه حضور داشت، برای این رکابزن، دوچرخه‌ای جدید تهیه کرد، اما در حالی که بیش از یک ماه از پایان المپیک گذشته بود، فدراسیون خواستار برگرداندن این دوچرخه شد.

صفرزاده هم در واکنش به این قضیه، درخواست فدراسیون را رد کرد و متعاقب این اتفاق فدراسیون دوچرخه‌سواری در اقدامی عجیب علیه ورزشکار خود اقدام قانونی انجام داد و در حکمی رسمی از سوی مراجع قضایی خواستار برگرداندن دوچرخه شد.

با گذشت نزدیک به ۳ هفته از انتشار این اخبار، محمود رشیدی به دلیل مورد تایید واقع نشدن انتخابات از سوی فدراسیون جهانی از سمت ریاست فدراسیون استعفا کرد و وزارت ورزش و جوانان بلافاصله رسول هاشم‌کندی را به عنوان سرپرست جدید معرفی کرد.

در حالیکه اهالی دوچرخه‌سواری با حضور سرپرست جدید منتظر ختم به خیر شدن اتفاقات مربوط به بازگرداندن دوچرخه بودند، اما هاشم‌کندی در اقدامی شدیدتر خواستار بازگرداندن دوچرخه شد.

با روی کار آمدن هاشم‌کندی جلسه کمیته انضباطی با دعوت از سعید صفرزاده تشکیل شد، اما صفرزاده در این جلسه شرکت نکرد، ولی در پایان این نشست انضباطی حکمی صادر شد که طبق آن صفرزاده باید تا امروز (چهارشنبه) دوچرخه‌ای که با آن در المپیک رکاب زده بود را به فدراسیون باگرداند و در غیر اینصورت با ۲ سال محرومیت روبرو خواهد شد.

در پی این حکم روز گذشته صفرزاده دوچرخه را به اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی تحویل داد تا با خطر محرومیت روبرو نشود.

جدا از قانونی یا غیرقانونی بودن این موضوع قطعاً تکرار چنین رفتار‌هایی در فضای ورزش که اخلاق و منش پهلوانی باید سرلوحه امور قرار بگیرد، باعث دلسردی قهرمانان این رشته خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *