افتتاح نخستین مرکز مهر خانواده در جیرفت با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان

11:53 - 07 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۰۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه حمایت قانونی و مناسب از فرزندان طلاق یکی از اهداف تاسیس مراکز مهر خانواده‌است، گفت: قبل از تاسیس این دفاتر، دستگاه قضایی با مشکلات متعددی در زمینه حضانت و ملاقات فرزندان طلاق روبرو بود.
نخستین مرکز مهر خانواده در شهرستان جیرفت با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، جمعی از معاونین دادگستری، امام جمعه و مقامات قضایی شهرستان جیرفت افتتاح شد.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاح این مرکز گفت: راه‌اندازی مراکز مهر خانواده از جمله وظایف دستگاه قضایی در راستای اجرای ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: حمایت قانونی و مناسب از فرزندان طلاق یکی از اهداف تاسیس مراکز مهر خانواده‌است؛ زیرا قبل از تاسیس این دفاتر، دستگاه قضایی با مشکلات متعددی در زمینه حضانت و ملاقات فرزندان طلاق روبرو بود.

وی اظهار کرد: با از هم‌گسیختگی کانون خانواده و طلاق زوجین، مسائل مختلفی در حوزه‌های حضانت و ملاقات فرزندان مشترک مطرح می‌شود که گاهی چالش برانگیز هستند و در صورتی که به درستی مدیریت نشوند، آسیب‌های روحی و روانی را متوجه فرزندان این خانواده‌ها می‌کنند.

موحد تصریح کرد: یکی از مواردی که در محاکم خانواده و در راستای رسیدگی به پرونده‌های طلاق باید تعیین تکلیف شود، نحوه ملاقات والدین و فرزندان است.
 
بیشتر بخوانید:

برچسب ها: دادگستری کرمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *